$
חדשות טכנולוגיה

קונטיננטל השלימה את רכישת חברת ארגוס בכ-450 מיליון דולר

המו"מ עם החברה הגרמנית נחשף השבוע ב"כלכליסט"; על פי ההערכות, תגדיל ענקית ציוד הרכב את מרכז הפיתוח בישראל באופן משמעותי; ומי המרוויחים הגדולים בעסקה?

מאיר אורבך 13:1503.11.17

ענקית ציוד הרכב הגרמנית קונטיננטל השלימה היום (ו') את רכישת חברת ארגוס הישראלית בכ-450 מיליון דולר, כך נודע לכלכליסט.

 

 

 

המו"מ בין החברות שנחשף בכלכליסט בתחילת השבוע הגיע היום לסיום כאשר החברות חתמו על ההסכם שבעקבותיו תהפוך ארגוס למרכז הפיתוח של החברה הגרמנית. המרוויחים הגדולים מהעסקה הם מייסדי החברה: המנכ"ל עופר בן נון, סמנכ"ל המו"פ אורון לביא והטכנולוג הראשי של החברה ירון גלולה, וכן זהר זיסאפל המשמש כיו"ר הקבוצה.

 

מכונית בנטלי מכונית בנטלי

 

עובדי החברה יזכו אף הם לתגמול משמעותי, הן מצד החברה הרוכשת והן מצד ארגוס. על פי הערכה תגדיל קונטיננטל משמעותית את מרכז הפיתוח בישראל, ומספרם של העובדים יעלה מכמה עשרות לכמה מאות.

 

מרוויחים גדולים אחרים הם המשקיעים בחברה שהשקיעו בה 30 מיליון דולר וצפויים לקבל החזר של יותר מפי 10. ביניהם ניתן למנות את קרן ההון סיכון מאגמה ונצ'רס - 12%; ענקית ציוד הרכב מאגנה שמחזיקה ב־8%; וורטקס המחזיקה בכ־7%. לפי רשם החברות, מושקעים בחברה באחוזים בודדים גם צבי נטע, מבעלי חברת מכשירי תנועה; אלייד החזקות הבעלים של צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן; וסוכנות מכוניות לים התיכון, יבואנית פיאט.

 

קונטיננטל חתמה עם ארגוס לאחרונה על הסכם שיתוף פעולה. החברה הגרמנית נסחרת כיום בבורסה של פרנקפורט בשווי שוק של כ-44 מיליארד יורו עם כ-220 אלף עובדים. היא יצרנית מובילה של חלקי חילוף לרכב, עם היסטוריה של רכישת של חברות. שיתוף הפעולה שלה עם החברה הישראלית עורר את התיאבון של הענקית הגרמנית.

 

הטכנולוגיה של ארגוס באה לתת מענה לאחת הבעיות הקריטיות של העולם העתידי של כלי רכב בעלי חיבור רציף לרשת, בדגש על מכוניות אוטונומיות: החשש מפני מתקפות סייבר לגניבת מידע, ריגול ואף השתלטות מרחוק על המכונית.עבור יצרניות החלפים כדוגמתה, הרכישה של החברה הישראלית היא בבחינת רכיב חובה שעליהן לשלב בהיצע שלהן. כך יכולה כל אחת מהיצרניות להציע לחברות הרכב השונות פיתרון הגנה מושלם מהמוכן.

 

 

 

ארגוס, שהיתה בין הראשונות לאתר את הפגיעות של כלי הרכב, מציעה שכבת אבטחה למערכות התקשורת של המכונית, שמונעת מהאקרים מלשלוט במערכות קריטיות כבלמים, המנוע וההיגוי. ניתן להטמיע את הטכנולוגיה שלה בקלות בקווי הייצור של המכונית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x