מי רובו-כלב טוב? סוני מחזירה את Aibo
הכלב הרובוטי של החברה, שנמכר בסוף שנות התשעים, זוכה לגרסה חדשה וחכמה במיוחד: הוא ידע לזהות את בני המשפחה, לשחק איתם, ללמוד את הרגליהם ואפילו לגבות את עצמו בענן
התגעגעתם? חלמתם שיחזור? סוני הקשיבה והודיעה היום (ד') רשמית על השקת דור חדש לאייבו (Aibo), הרובו-כלב האיקוני שלה. אייבו המקורי הושק ב-1999 וכלל מספר דגמים, ששימשו כצעצוע בידורי, ללא יכולות מיוחדות. הדגם החדש, לעומת זאת, חכם יותר מרוב הסמארטפונים.
- מנכ"ל סופטבנק: תוך 30 שנה יהיו רובוטים עם IQ של 10,000
- בעיר העתיד של אלפאבית רובוטים ישנעו מטען במחילות
- הרובוטים המעופפים של אלפבית יתחילו להביא משלוחים באוסטרליה
הדור החדש הוא בעל יכולת בינה מלאכותית, במטרה ללמוד את סביבתו ואת בעליו. הכלב המשודרג זכה לשלל חיישנים ויכולות תנועה חדשות, תוצאה של חידושי השנים האחרונות בתחום. עוד חידוש הוא חיבור קבוע לענן שיאפשר לאייבו להתפתח ולשדרג את האישיות הרובו-כלבית שלו.
אייבו החדש ידע לזהות את בעליו ולרוץ אליו כפי שכלב אמיתי היה עושה, לזהות מילות חיבה ועידוד וכן חיוכים. כמו כן, הוא מסוגל לשמור מאגר פקודות שבעליו רגיל לבקש ממנו לבצע. עיניו מבוססות על מסך OLED ומאפשרות להציג מבטים שונים. החברה הודיעה שבניגוד לסדרות הקודמות, אייבו החדש יופץ גם מחוץ ליפן.
בסוני רואים את הבינה המלאכותית כאחד מאפיקי הצמיחה העיקריים שלה. החברה כבר הוכיחה שהיא יודעת לקחת טכנולוגיות מתקדמות כגון מציאות מדומה או מוגברת ולהפוך אותן למוצר צריכה. משקפי הסוני VR שהושקו לקונסולת הפלייסטיישן הפכו למוצר ה-VR הנמכר ביותר בעולם כיום. אם סוני תצליח ליישם את אותה טקטיקה עם אייבו, לא מן הנמנע שתצליח להחדיר מוצר מבוסס בינה מלאכותית לשוק הצרכני בייצור המוני. על פי דיווח של רויטרס, אייבו יעלה 1,739 דולר ביפן, שם יושק בתחילת ינואר.
הסדרה המקורית של אייבו מכרה כ-150 אלף יחידות והייצור הסתיים ב-2006, בדיוק בתחילת תקופת הצרות הפיננסיות סוני. החברה, שעברה סדרה ארוכה של מהלכים עסקיים כואבים כמו מכירת חטיבת המחשבים שלה, הציגה בדו"ח האחרון ביצועים שמעידים על צמיחה.