"אינטרנט הדברים יעיל רק אם יש בינה מלאכותית מאחוריו"
קורי סנדרס, מנהל חטיבת הבינה המלאכותית של Azure במיקרוסופט מסביר על האסטרטגיה החדשה של מיקרוסופט וכיצד היא משתלבת בחזון של החברה לעתיד
מיקרוסופט שינתה בשנה האחרונה את החזון הוותיק שלה של ענן והתקנים, זנחה את האחרון והוסיפה לו את הבינה המלאכותית. החברה מנהלת כיום מאבק קשוח עם גוגל, אמזון, IBM ואורקל על מקומה בעולם הענן החדש. קורי סנדרס, קורי סנדרס מנהל תחום בינה מלאכותית חטיבת Azure שוחח עם "כלכליסט" כדי להסביר קצת על המגמה הזו.
- מיקרוסופט וגרין ביי פאקרס נכנסו לשותפות לחמש שנים
- דינוזאורים, זומבים ו-VR: הכירו את העדכון החדש של ווינדוס 10
- סייבר ארק חשפה בעיית אבטחה חמורה בווינדוס; מיקרוסופט: "אולי נתקן בעתיד"
איך אתה מסביר את הענן להורים שלך?
הרעיון מאחורי הענן הוא למעשה להעביר את המחשב שאליו אתה מתחבר אל שירות כמו אז'ור. כל השירותים שאנחנו מספקים מאפשרים לאתרים כמו הבנק או חברת הביטוח שלהם לפעול ולספק להם את כל מה שהם צריכים.
מחשוב ענן כיום הפך למשהו יומיומי, עבור מיקרוסופט מדובר בעסק בעל חשיבות רבה. איך אתה רואה את העתיד של ענן? מהי האסטרטגיה של החברה לשלב הבא של הענן?
ענן הוא חלק מהותי מהאסטרטגיה שלנו. סיבה עיקרית לזה היא הדרך בה חברות משתנות כדי לספק שירות יותר טוב ללקוחותיהן - משהו שהענן מאפשר להם לבצע בגמישות שלא הייתה אפשרית בעבר. אנחנו יכולים לספק למשל תשתית עבור אינטרנט הדברים ליצרניות רכב. המטרה שלנו היא לקדם את השינוי הזה עבור הלקוחות שלנו. אני מאמין שאנחנו עדיין בשלבים הראשונים של הענן. אנחנו רוצים לראות גם מה האחרים יעשו עם זה.
ואינטרנט הדברים הוא חלק מהותי מהאסטרטגיה שלכם?
כן, אבל צריך לקחת בחשבון שאינטרנט הדברים הוא בסופו של דבר רק אוסף של סנסורים (חיישנים, ר"ק). מה שחשוב זאת הבינה שמפעילה את החיישנים האלה. היא זו שמאפשרת לנתח את המידע מגיע מהם. ללא בינה מלאכותית אין שום שימוש באינטרנט הדברים.
מה ההגדרה של מיקרוסופט למחשוב ענן? הרי אם מסתכלים לעומק, אתם לא ממש שחקן ענן טהור כמו AWS או גוגל למשל.
אני חושב שהמקום בו נמצאת מיקרוסופט מהווה יתרון לא קטן. אנחנו מסוגלים לספק שירותים היברידיים. כל לקוח שאני נפגש איתו מבקש ממני לספק לו שירות משולב. חלק מהצרכים שלהם נמצאים בענן, אבל חלק אחר עדיין נמצא במשרדים שלהם. האפשרות שלנו להציע אסטרטגיה משולבת שכזאת ללקוחות היא למעשה יתרון גדול עבורנו.
כשאתה מגיע ללקוח, שלמעשה התבקש על ידי המנכ"ל לארגן לו ענן כי זו המלה האחרונה, האם אתה מנסה לספק לו את זה?
כשאני מגיע ללקוח, הדבר הראשון שאני עושה זה לברר איתו מה המטרות שלו. האם הוא מחפש לצמצם עלויות, לאפשר גמישות יותר גדולה, חדשנות או חוויה יותר טובה ללקוח שלהם. אני אנסה להבין את הצרכים שלו כדי שאוכל להתאים לו את הפתרון היעיל ביותר בשבילו. בין אם מדובר בפתרון מסורתי או בפתרון מבוסס ענן.