JVP משיקה את JVP Play, תוכנית יזמות חדשה בשיתוף Tesco
הקרן של אראל מרגלית תאפשר ליזמים בתחום הבינה המלאכותית והלמידה העמוקה להגיש מועמדות לתוכנית, במסגרתה יקבלו גישה ישירה למשקיעים, ליווי צמוד בפיתוח המוצר, בחינתו בשטח ועוד; זוהי פעילות החדשנות הראשונה של Tesco מחוץ לבריטניה
קרן הון הסיכון הירושלמית JVP השיקה את JVP Play - תוכנית להאצת סטארט-אפים בשיתוף פעולה ענקית הקמעונאות הבריטית Tesco, בנק Barclays הבריטי, אקסלרטור מיקרוסופט וחברת הייעוץ דלויט. טסקו תיקח בו חלק דרך זרוע החדשנות שלה Tesco Labs ואילו ברקליס - באמצעות זרוע Rise שלו.
- Highcon גייסה 20 מיליון דולר בהובלת JVP
- שלוש קרנות הון סיכון ישראליות נמצאו בין ה־50 הטובות בעולם
- קובי רוזנגרטן: "בחור שהשקיע כיום 100 דולר יכול לשתק חברה שהשקיעה 10 מיליון דולר"
זו פעם הראשונה ש- Tesco labs מעורבת בפעילות סביב עולם החדשנות בישראל בפרט ומחוץ לאנגליה בכלל. לרגל השקת JVP Play יגיע לישראל פול ווילקינסון, ראש תחום המחקר בזרוע החדשנות של Tesco, במטרה לאתר טכנולוגיות מישראל בתחום ה-Retailtech, מיזמי קמעונאות וסחר.
JVP Play תתמקד בטכנולוגיות AI ו-Deep learning, עבור שני שווקים עיקריים - הקמעונאות והפיננסים. בהתאם למודל של JVP Play, השותפים האסטרטגיים יהיו מעורבים בכל שלבי התהליך, החל משלב מיון וגיוס החברות, דרך העבודה על פיתוח המוצר והתאמתו לצרכי השוק הגלובליים, בחינת המוצר ב"סביבת אמת", וכלה באפשרות להשקיע בחברה בתום התהליך.
המיזם החדש נשען על מודל במסגרתו יוכלו יזמים הפועלים בתחומים מוגדרים להשיג גישה ישירה לשחקנים השונים הנדרשים לבניית חברה – לקוחות, שותפים ומשקיעים, למקד את החברה ולקבל חיזוק משמעותי בשלבים הראשונים. המודל יישען על ביקוש, כדי לקצר משמעותית את הטווחים בין השחקנים השונים ולאפשר בנייה מהירה וברורה של הצורך, הפתרון והתאמתו לשוק הגלובלי.
"JVP Play היא מהפיכה ביצירת הסטארט-אפים הישראלים שיכולים לשנות את כללי המשחק הגלובלים", אמר אראל מרגלית, מייסד ויו"ר קרן JVP. "אנחנו מפגישים כבר בשלבים המוקדמים, את שלושת הגורמים - יזם, משקיע ולקוח – על אותו מגרש משחקים. המטרה: בניית חברה רלוונטית, איתנה, ובעלת יסודות עמוקים עם פוטנציאל להיות הדבר הגדול הבא".
בין ה-18 לאוקטובר ל-21 בדצמבר יוכלו מיזמים להגיש בקשות להצטרף ל-JVP Play. סינון ומיון המיזמים יתבסס על צד הביקוש (demand driven), אותו יגדירו השותפים האסטרטגיים בשיתוף JVP. הקו המנחה בתהליך מיון המיזמים, יהיה הערך של הפיתרון המוצע, היכולת לאמת ערך זה בזמן סביר והחשיבות של הצורך אותו מבקש הסטראט-אפ לפתור.
מרגע הצטרפות המיזמים ל-Play, יוצמד להם צוות חונכים מטעם השותפים האסטרטגיים שיעזור להם להגדיר את חזון החברה, את השוק הפוטנציאלי, את המסרים השיווקיים, ואף יעבוד איתם על יישום הטכנולוגיה על בסיס נתוני אמת, כדי לציידם בהוכחת ערך (Proof of Value) בשלב מוקדם בבניית המיזם - מהלך אשר עשוי להגביר בצורה דרמטית את סיכויי ההצלחה של המיזם והפיכתו לחברה קיימת, פורצת דרך המותאמת לצרכי השוק. כמו כן, במהלך התקופה ייהנו המיזמים הנבחרים מליווי צמוד של JVP, ומגישה ישירה לשותפים הנוספים ב-Play.
"JVP Play מעבירה את החברה הגלובלית מהצד הפאסיבי לשחקן פעיל, שותף לסטארט-אפ בהגדרת הבעיה והפתרונות, ומייצרת מסלול מהיר לבחינת רלוונטיות של מיזמים בתנאים אמיתיים", אמר יואב צרויה, שותף ב-JVP. "יחד עם שותפינו, הגדרנו מתודולוגיה חדשנית שמחדדת ומייעלת את דרכי העבודה של המיזמים החדשים, ומנגישה חדשנות יישומית לחברות גלובליות. לא בכדי חברות ענק שחיפשו אפיק כניסה לישראל החליטו לעשות זאת באמצעות JVP".
מיכל בייניש, מנהלת החדשנות בחטיבת הבנקאות של ברקליס, הוסיפה: "זיהינו את ה-Machine Learning ואת הבינה המלאכותית כטכנולוגיות שיובילו למהפיכה בתחום הבנקאות, ובעזרת השת"פ הזה נגביר חשיפה לחברות העוסקות בתחום ונבחן אפשרויות לשיתופי פעולה עמן".