$
חדשות טכנולוגיה

אחרי חודש: בזק מחדשת את שיווק חבילות האינטרנט

בראשית ספטמבר הורה משרד התקשורת לבזק להגביל את מכירת חבילות אינטרנט משולבות לשנה בלבד. בתגובה השהתה החברה את השיווק, והיום שבה למכור אותן

אביב גוטר 12:3003.10.17

חודש לאחר שעצרה את מכירת חבילות האינטרנט המשולבות בעקבות הוראה של משרד התקשורת, מחזירה בזק את המוצר לפעילות מלאה.

 

חבילות האינטרנט המשולבות, המכונות "באנדל הפוך", כוללות תשתית וספק אינטרנט בעסקה אחת המשווקת על ידי בזק (חברת התשתית), בשונה מהבאנדל הרגיל המשווק על ידי ספקיות אינטרנט.

 

בסוף חודש אוגוסט הורה משרד התקשורת לבזק לערוך שינויים במתכונת המכירה ולשווק באופן מיידי באנדלים לתקופה של שנה בלבד, ולאחריה החשבונית תפוצל

לשתיים: אחת מחברת התשתית והשנייה מהספק. 

 

בזק הופתעה מהמהלך והחליטה בצעד חריג להשהות את שיווק החבילות עד היום. לטענתה, משרד התקשורת בחר להתעלם מבקשתה לקבל תקופת היערכות.

ל"כלכליסט" נודע כי בבזק שקלו שלא לחדש את כלל את שיווק הבאנדלים, אולם לבסוף הוחלט שלא לעשות כן.

 

אחת הטענות נגד בזק והבאנדל ההפוך נובעות מכך שהיא פוגעת ביישום רפורמת השוק הסיטונאי, בה ספקיות אינטרנט רוכבות על תשתית בזק ומשווקות ללקוחות בעצמן, זאת שבשיטת הבנאדל ההפוך מי שיוצר קשר עם הלקוח היא בזק, ובכך משכנעת אותם שלא להיכנס לרפורמה.

 

עם זאת, ספקיות אינטרנט קטנות מחזיקות בדרך כלל מערכי שיווק קטנים שאינם מתאימים להתמודד עם מול השחקניות הגדולת ולכן הן מעדיפות שאת אקט המכירה תעשה עבורן בזק באמצעות נציגי המכירות שלה, והן יגזרו את הרווח שלהן מכל עסקה שבזק סוגרת. כלומר, הספקיות הקטנות מעדיפות את שיטת הבאנדל ההפוך על פני השוק הסיטונאי.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x