פייסבוק תחשוף בפני הקונגרס את הפרסומות הרוסיות ששיבשו את הבחירות לנשיאות בארה"ב
על פי ההערכות מדובר בכ-3,000 פרסומות שעל פי הבדיקה מיוחסות לגורמים רוסיים. בנוסף יועבר מידע על קהל היעד וכן על החזבונות ששילמו על פרסומן
פייסבוק תמסור היום לקונגרס את 3,000 הפרסומות שגורמים רוסיים רכשו במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות ארה"ב – כך הודיעו אתמול (א') החברה וחברי קונגרס. בשלב זה אין לרשת החברתית כוונה לשחרר את הפרסומות לציבור הרחב, ואולם הקונגרס יוכל לעשות זאת אם ירצה בכך.
- הרובוט אשם? נמאס מהתירוצים של פייסבוק
- טראמפ יוצא נגד פייסבוק; צוקרברג משיב אש
- ממשלת רוסיה מאיימת לחסום את פייסבוק
החברה מתעתדת להעביר את הפרסומות לחברי ועדות המודיעין של בית הנבחרים ושל הסנאט ולוועדת המשפטים של הסנאט. לצד הפרסומות, צפויה פייסבוק להעביר מידע על קהל היעד שלהן והחשבונות ששילמו בעבורן.
לפני כחודש הודיעה פייסבוק שבין יוני 2015 למאי 2017 מכרה ל-470 חשבונות מזויפים שהופעלו מרוסיה כ-3,000 פרסומות בסכום של 100 אלף דולר. רובן הגדול של הפרסומות לא התייחס ישירות לבחירות לנשיאות, להצבעה או למועמד ספציפי. תחת זאת, הן התמקדו בנושאים שנמצאים במחלוקת חברתית ופוליטות, דוגמת סוגיות LGBT, גזע, הגירה וזכויות אחזקת נשק.
למרות דרישה ציבורית, החברה לא הציגה את הפרסומות עצמן בטענה שהמהלך יהווה הפרה של מדיניות הפרטיות שלה. לפני כשבועיים, אחרי דיונים נרחבים, החליטה החברה לשתף את הפרסומות גם עם הקונגרס.
לפי דיווח של CNN, הפרסומות כללו קידום פוסטים של תנועת Black Lives Matter, פוסטים שמציגים פליטים כאנסים ופוסטים שמקדמים את התיקון השני לחוקה. לפחות פוסט אחד של Black Lives Matter כוון למשתמשים בבולטימור, מרילנד ובפרגוסון, מיזורי, ערים שעמדו במרכז של מחאת זכויות אזרח.
מקורות בפייסבוק ובגבעת הקפיטול אמרו ל-CNN שהמטרה של רוכשי הפרסומות היתה להגביר את הפילוג הפוליטי בארה"ב ולתדלק אווירה של מחלוקת וכאוס.