פורד, ליפט ו-GM: משולש אהבה בשוק הרכב האוטונומי
שתי החברות הודיעו שישתמשו בטכנולוגיות של ליפט לפיתוח פלטפורמת מכונית ללא נהג, במטרה להשיק ציי רכב אוטונומי בשנים הקרובות. ליפט, מצידה, טענה שאין סתירה בעבודה עם מתחרות ושאינה מעניקה בלעדיות לאף אחת
- בעקבות לונדון: גם ניו יורק שוקלת לגרש את אובר מהרחובות
- עדיין שחקניות נישה: ויה ו־Gett לא מתקרבות לעוצמה של אובר וליפט
- לא רק רכב: GM מתכוננת לניסוי כלים בשיתוף נסיעות
לפי ההודעה שהוציאה פורד, אנשי הפיתוח שבאמתחתה יפעלו יד ביד עם צוות ייעודי תואם מבית ליפט, כך שתתאפשר תקשורת מלאה בין המכוניות העתידיות של החברה לבין יישום המובייל בו ישתמשו הנוסעים.
בדומה לחברות טכנולוגיה ורכב נוספות בתחום, גם פורד השכילה להבין כי הבשורה שיביא איתו הרכב האוטונומי הוא לא רק בביטול הנהיגה האנושית, אלא שינוי דרמטי בשוק המכוניות כולו. לפי אותו תרחיש יתייר הצורך בהחזקת כלי רכב פרטי כשזה יקר ובמרבית הזמן כלל לא נמצא בשימוש, ולכן ציי הרכב שיעמדו לטובת המשתמשים יהוו את הפתרון התחבורתי.
עם זאת, פורד אינה יצרנית הרכב היחידה שפתחה בשיתוף פעולה שכזה עם ליפט, בעוד שלפני כשבועיים בלבד יצרנית הרכב המתחרה ג'נרל מוטורס יצאה בהכרזה דומה. פורד לא התייחסה ל-GM בהכרזתה, בעוד שבליפט הסבירו שאין מניעה בשיתוף פעולה עם שתי החברות היריבות משום של-GM מעולם לא הובטחה בלעדיות.
במבט ממעל, ייתכן שהסיטואציה, בה שתי יצרניות הרכב האמריקאיות מתכנסות תחת קורת גג אחת, היא למעשה עוד שלב בהליך ההתבגרות שאתגרי הפיתוח בתחום הרכב האוטונומי מאלצים אותן לעבור. כך למשל התאפשרו שיתופי פעולה כמו זה שבין וויימו מבית אלפבית ואינטל, שהורחב לפני עשרה ימים.