אמזון מכניסה את אלקסה למכונית - ולסדרת רמקולים חדשים
החברה חתמה על הסכם עם BMW, במסגרתו הסייעת החכמה תאפשר לשלוט ביישומים כבר בדגמי 2018 - והשיקה רמקולים חכמים מתקדמים במחיר של מתחת ל-150 דולר. בתוך כך, גילו בעלי רמקול אמזון שגוגל חסמה בו את יוטיוב
אמזון מרחיבה את משפחת הרמקולים החכמים שלה, המבוססים על הסייענית החכמה אלקסה - ואף מכניסה אותה למכוניות: ענקית הטכנולוגיה הודיעה אמש (ד') כי אלקסה תוטמע בדגמי 2018 של BMW, לרבות מותג מיני.
- אמזון ישראל חוטפת בכיר גם ממיקרוסופט
- אמזון תקים מטה חדש בניו יורק ותזכה להטבות מס
- דיווח: אמזון נכנסת לשוק המחשוב הלביש - מפתחת משקפיים חכמים
מדובר במהלך טבעי עבור אמזון, שטרם הכניסה את אלקסה לתחום המובייל (למעט סמארטפון ה-U11 של HTC, בשלב זה) - ומנסה לתפוס נתח משווקים חדשים עם הסייענית הפופולרית שלה. הנוסעים יוכלו ליהנות מיכולות כקבלת הנחיות ניווט, יצירת קשר עם בתי עסק, הפעלת יישומי מדיה, קבלת עדכוני חדשות והפעלת יישומי בית חכם מהאוטו - ללא צורך באפליקציות צד שלישי. אמזון מבטיחה שתרחיב את יכולות אלקסה לרכב, ותוסיף למשל, אפשרות להזמין מוצרים בסטארבקס.
השילוב עם מערכות המכונית תאפשר לבעלי BMW לבקש מאלקסה להפעיל את המיזוג, לקבל שיחות ועוד. מתחרותיה של אמזון בתחום ההפעלה הקולית - גוגל, אפל ומיקרוסופט - כבר פעילות בתחום הרכב, ולכן ההסכם עם BMW חשוב מאוד עבורה.
במקביל לכרזה על הכניסה למכונית, הציגה אמזון שורת רמקולים חכמים חדשים. הבולט בהם הוא האקו פלוס, שכולל רכיב תקשורת ייעודי עם מוצרי בית חכם אחרים. דרכו ניתן לשלוט על התאורה, מכשירי חשמל חכמים, רכיבי הזמנת מוצרים בבית ותוספות אחרות שיושקו בהמשך השנה בידי אמזון ושותפותיה. מחירו עומד על 150 דולר. לצידו, הוצג גם דגם מעודכן לאקו הבסיסי, בעל איכות שמע משופרת, שעולה 100 דולר.
רמקול מעניין אחר הוא האקו Spot, גרסה קטנה ומעוגלת לאקו Show בעל המסך. ביכולתו להציג סרטונים, לבצע שיחות וידאו ולהראות שידורי מצלמות אבטחה. מחירו: 130 דולר.
אמזון הציגה גם את אקו Buttons, מעין כפתורים חכמים שאפשר למקם בבית ולסנכרן עם מכשירי האקו למיניהם. ניתן להגדיר אילו יישומים יתחברו לכפתורים ומה יעשו בלחיצה. תכונה זו מאפשרת להפוך אותם למשחק חברתי - למשל, סיימון או לחיצה על כפתורים בהתאם למוזיקה בדומה לכיסאות מוזיקליים.
המשתמשים ננעלו בחוץ
קו המוצרים הידידותי של אמזון מושק על רקע מהלך אגרסיבי במיוחד שספגה מצד גוגל: משתמשי רמקול האקו Show גילו לאחרונה שהמכשיר שלהם חסום ביוטיוב. לטענת אמזון, הניתוק בוצע ללא כל סיבה טכנית ומדובר ב"החלטה מאכזבת שפוגעת בלקוחות שתי החברות".
בגוגל תולים את האשמה בסכסוך עסקי בין השתיים, שמקורו בטענת האחרונה שאמזון הטמיעה את יוטיוב ברמקול בצורה שיוצרת חוויית שימוש "קלוקלת". לפי הערכות, גוגל לא מרוצה מכך שהסרטונים לא מציגים את הקישורים, כפתורי ההמלצות וההרשמה לערוצים.
גוגל מנסה לשמור על חוויית שימוש ביוטיוב שתהיה קרובה ככל שניתן לזו שהלקוחות מקבלים באתר או באפליקציית האנדרואיד. ברגע שצד שלישי משנה ולו במעט את העקרונות שלה - החברה נעמדת על רגליה האחוריות. כך היה לפני ארבע שנים כשהאשימה את מיקרוסופט בהפרה של תנאי השימוש בגרסת ווינדוס פון של יוטיוב וניתקה אותה מהשירות.
זאת ועוד, גם לגוגל יש רמקול חכם שהיא משווקת ושמהווה תחרות ישירה לאמזון אקו. אמנם לגוגל אין כרגע רמקול עם יכולות וידאו כמו האקו שואו, אבל ניתן להזרים את יוטיוב על ידי מתן הוראה לכרומקאסט. כך או כך לא מדובר במשהו שמוגבל רק ליוטיוב. יחסי אמזון-גוגל לא ממש טובים - הכרומקאסט למשל לא זמין לרכישה באמזון באופן רשמי. בהתחשב בכך שככל שהזמן עובר, אמזון מראה יותר נטייה להתחרות בגוגל בתחומים משיקים באינטרנט, לא מפתיע שבמאונטיין ויו חושבים פעמיים לפני שמעניקים לה הקלות, ואולי אף נהנים לתקוע לה מקלות בגלגלים מדי פעם.