עובדי Fyber בישראל יזכו לחמישה סופי שבוע ארוכים בשנה על חשבון החברה
החברה, שמפתחת טכנולוגיות לפרסום מודעות וידיאו במובייל, תאפשר לעובדים לקחת חמישה ימי חופשה בימי ראשון על חשבונה, ובנוסף תעניק ימי חופשה לגברים לאחר הולדת ילד. העלות המשוערת של המהלך בישראל - חצי מיליון שקל בשנה
קבוצת פייבר (Fyber), המעסיקה כ־100 עובדים בישראל, תעניק לעובדיה חמישה סופי שבוע ארוכים בשנה - כך נודע ל"כלכליסט". החברה, שמפתחת טכנולוגיות לפרסום מודעות וידיאו במובייל ומאפשרת לנהל בורסת פרסום, תאפשר לעובדים לקחת חמישה ימי חופשה בימי ראשון על חשבונה.
- לא מחכים לממשלה: עובדים בהייטק יקבלו סופי שבוע ארוכים בתוך חודשיים
- יוצאים לחופשה? כמה זמן צריך כדי שהיא תהיה אפקטיבית
היא מעסיקה עוד כ־260 עובדים באירופה ובסין, ואלו יקבלו את ימי החופשה בימי שישי. בנוסף, החברה תעניק לכל אב שנולד לו ילד חופשת לידה של חמישה עד עשרה ימים על חשבונה.
היוזמה מתבצעת כחלק מתהליך המיזוג של פייבר עם אינראקטיב הישראלית, שנרכשה לפני כשנה תמורת 86 מיליון דולר. העלות המשוערת של המהלך בישראל היא כחצי מיליון שקל בשנה, ובכך החברה מצטרפת לאיירון סורס הישראלית שכבר החלה בהענקת סופי שבוע ארוכים מספר פעמים בשנה. העובדים יזכו לימי החופשה הנוספים גם במקרה שיעבור חוק הקובע מספר סופי שבוע ארוכים לכלל המשק.
לפי החברה, מטרת המהלך היא להגדיל את רווחת העובדים וליצור איזון בית־עבודה מיטבי. "חברות רבות מדברות על איזון נכון בין העבודה לבית, אבל עובדיהן נאבקים בפועל לזמן איכות עם המשפחה, החברים, פנאי, נופש ותחביבים", אמר ל"כלכליסט" זיו אלול, מייסד אינראקטיב שמונה ביולי האחרון למנכ"ל פייבר. "הרדיפה אחרי ימי עבודה רבים ושעות עבודה מאוחרות פוגעת בפרודוקטיביות של העובדים בטווח הבינוני־ארוך ובסופו של דבר גם במשק הישראלי כולו. עובדי החברה הם המשאב החשוב ביותר שלה, ואני דוגל בטיפוח ההון האנושי ובתנאי עבודה ורווחה מקסימליים".
עוד הוסיף כי "עד היום כל הטבה שנתנו לעובדים החזירה את עצמה והוכיחה עד כמה היא חשובה". לדבריו, ההכנסות שמייצרים עובדי החברה בישראל עומדות על כ־100 מיליון יורו מתוך הכנסות של כ־220 מיליון יורו בשנה שעברה. "מאז שהנהלה ישראלית עומדת בראש ההחברה היא מצליחה לייצר לראשונה רווחיות", הוסיף.
מניית פייבר, הנסחרת בבורסה הראשית בגרמניה, זינקה בימים האחרונים בכ־40% לאחר שדיווחה על מעבר לרווח וכי היא צופה צמיחה של 30% בהכנסותיה בשנת 2018. עוד הציגה החברה את יעדי תוכניתה האסטרטגית התלת־שנתית, שבמסגרת היא מתעתדת להתמקד בשוק המובייל והווידיאו עם דגש על השוק הסיני.