לונדון לא תחדש לאובר את הרישיון: "צריך לנהוג לפי החוקים"
רשות התחבורה בעיר הודיעה כי החברה "לא מתאימה ולא הולמת" וכי רשיונה שעתיד לפוג בסוף ספטמבר - לא יחודש. טוענת שהחברה משתמשת בתוכנות המונעות מהרגולטורים ומרשויות החוק לנטר את האפליקציה; אובר החלה בהחתמה על עצומה
רשות התחבורה של לונדון הודיעה היום (ו') בטוויטר כי לא תחדש את רישיונה של אובר בעיר, ואמרה כי החברה "לא מתאימה ולא הולמת". השלוחה הלונדונית של אובר השיקה מצידה עצומת מחאה וטענה כי החלטת הרשות מנסה להגביל את "זכות הבחירה של הצרכן".
- גוגל דורשת מאובר 2.6 מיליארד דולר פיצויים עבור גניבת הקניין הרוחני
- חקירה בארה"ב סביב חשדות לשוחד בפעילות אובר באסיה
- עדיין שחקניות נישה: ויה ו־Gett לא מתקרבות לעוצמה של אובר וליפט
הרשות, "טרנספורט פור לונדון" הצביעה על גישתה של החברה בכל הנוגע לדיווח על עבירות פליליות חמורות, והשימוש שהיא עושה בתוכנות המונעות מהרגולטורים ומרשויות החוק מלנטר את האפליקציה. ראש עיריית לונדון, סאדיק קהאן אמר כי הוא "לחלוטין תומך" בהחלטה שלא לחדש את הרישיון עם פקיעתו ב-30 בספטמבר.
TfL has today informed Uber that it will not be issued with a private hire operator licence. pic.twitter.com/RZyRxV3AZG
— Transport for London (@TfL) 22 בספטמבר 2017
"כל החברות הפועלות בלונדון צריכות לנהוג לפי החוקים ולעמוד בסטנדרטים הגבוהים שאנו מצפים, בייחוד כשהדבר נוגע לבטיחותם של הלקוחות. הבאת שירות חדשני לא צריך להגיע על חשבון הבטיחות והביטחון של הלקוח", נאמר בהודעה.
לאובר יש ארכה של 21 יום כדי לערער על ההחלטה ובמהלך תקופה זו תוכל להמשיך לפעול. עם זאת, היא כאמור החלה בהחתמת עצומה, וטום אלווידג', מנכ"ל אובר לונדון מסר כי "אנו בטוחים שאנשי לונדון המומים מהחלטה זו בדיוק כמונו. לא זו בלבד שההחלטה תשלול מכם אפשרות לבחור בדרך נוחה להתנייד בעיר, היא גם תשלול פרנסה מיותר מ-40 אלף נהגים שתלויים באפליקציה".
אפליקציית אובר בלונדון עובדת בשיתוף עם כ-40 אלף נהגים וכ-3.5 מיליון משתמשים כבר השתמשו בה בלונדון. אובר הציתה כבר לא מעט מחלוקות בערים מרכזיות בעולם לגבי בטיחות הנוסעים שלה, בדיקות רקע לנהגים ותשלום לנהגיה.