$
חדשות טכנולוגיה

פייסבוק הסירה קטגוריות פרסום המיועדות ל"שונאי יהודים"

לפי תחקיר של פרופובליקה, הרשת החברתית אפשרה למפרסמים למקד את הפרסומים שלהם באנשים שהביעו עניין בנושאים כמו "איך לשרוף יהודים" ו"היסטוריה של 'מדוע יהודים הרסו את העולם'"

יואב סטולר 15:1515.09.17

ממשק הפרסום של פייסבוק איפשר ליחידים ולעסקים לייעד את תכניהם למשתמשים אשר הביעו דעות והשקפות אנטישמיות, כך פורסם בתחקיר של פרופובליקה.

 

פייסבוק אפשרה למפרסמים ברשת החברתית הגדולה בעולם למקד את הפרסומים שלהם באנשים שזוהו על ידי האלגוריתם שלה כ"שונאי יהודים". כמו כן, ניתן היה לכוון את הפרסום אל קהלים שהביעו עניין בנושאים כמו "איך לשרוף יהודים" ו"היסטוריה של 'מדוע יהודים הרסו את העולם'".

 

בתגובה לחשיפת הדברים, מעצמת הרשת של צוקרברג פרסמה פוסט בבלוג הרשמי שלה, בו הודיעה כי קטגוריות הפרסום הללו הוסרו מיידית עם היוודע הדבר, ומעתה אין באפשרות המשתמשים לעשות בהן שימוש.

 

 "לשיח של שנאה ולפרסום מפלה אין מקום בפלטפורמה שלנו. הסטנדרטים הקהילתיים שלנו אוסרים במפורש לתקוף אנשים על בסיס המאפיינים שלהם, בהם הדת, ואנו אוסרים על מפרסמים להפלות אנשים על בסיס דתות ומאפיינים אחרים", כתבו בחברה.

 

בפייסבוק הוסיפו: "מיד הסרנו את הקטגוריות הללו. בהתחשב בעובדה שמספר האנשים שענו על אותם תנאים היה נמוך מאוד, מספר קטן מאוד של אנשים היוו את קהל היעד במסעות פרסום אלו". כמו כן, בחברה שבהנהלתו של מארק צוקרברג – יהודי בפני עצמו – הודיעו שבינתיים יסירו את האפשרות לעקוב אחר פרסומים בעלי אופי גזעני בממשק הפרסום של החברה, ובכך לוודא שהגדרות קהל יעד מסוג זה לא יתאפשרו עד למציאת פתרון מעמיק יותר.

 

 

מטה פייסבוק מטה פייסבוק צילום: גטי אימג'

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x