האו"ם שואף להקים מאגר עולמי בו יירשמו כל הרחפנים
סוכנות התעופה של הארגון רוצה לבנות מסד נתונים בו יופיעו רובוטים מעופפים לסוגיהם; היוזמה חשובה וחיובית - אך מדובר באתגר טכני ורגולטורי; לא ברור על אילו תקנות יתבסס הרישום וישנם מיליוני משתמשי רחפנים בכל העולם
סוכנות התעופה של האו"ם מעוניינת ליצור מאגר עולמי משותף בו יירשמו כלל הרחפנים. לפי דיווח של סוכנות רויטרס, הארגון מקווה שמאגר שכזה יביא סדר למציאות המבולגנת שיצרה מהפכת הרובוטים המעופפים; הכלים הפופולריים יכולים לגרור פגיעה בפרטיות, סיכונים לכלי טיס כשהם מופעלים בקרבת מנחתים ואף לשמש לצורכי פשיעה והברחות.
- השתמש בשלט, לוק: רחפני Star Wars עולים לאוויר
- צוברת גובה: Airobotics גייסה 32.5 מיליון דולר
- חברה ישראלית תבצע משלוחי רחפן באיסלנד
באו"ם עדיין לא הוחלט כיצד ייבנה אותו מסד נתונים ויתכן שהארגון יקח עליו אחריות להקמה ותפעול שלו. ואולם, בפניו עומדים אתגרים רבים: למשל, לא ברור על אילו חוקים יתבסס רישום כלי הטיס הזעירים, אילו כלים יחויבו ברישום - האם מדובר רק ברחפנים תעשייתיים ורחפני צילום מקצועיים או גם ברחפני צעצוע ביתיים, ומי יאכוף את הרישום.
בנוסף, קשה לנטר תנועה של כלים שכאלה בין מדינות ולאכוף אותה. בארצות הברית ניסה מנהל התעופה הפדרלי לאכוף חוק שיגביל הטסת רחפנים בין מדינות - ניסיון שנבלם בידי קהילת חובבי ההטסה.
כמו כן, הקלות בה ניתן לקנות ולהפעיל רחפנים הופכת את מטלת הפיקוח למורכבת במיוחד. לפי נתוני אתר הצרכנות NPD, ב-2016 נמכרו בארה"ב לבדה כ-2.5 מיליון רחפנים. להערכת NPD, ב-2020 יטפס המספר ל-7 מיליון רובוטים מעופפים. ואולם, יוזמת האו"ם היא מבורכת: מהפכת הרחפנים מצריכה מעורבות רגולטורית, כדי לצמצם תאונות, פגיעה בפרטיות וסיכון כלי טיס סטנדרטיים.