דיווח: גוגל מנהלת מגעים לרכישת HTC
יצרנית הסמארטפונים הטייוואנית משתפת פעולה עם הענקית האמריקאית מזה שנים רבות והיתה הראשונה שהשיקה מכשירי אנדרואיד. החברה מדווחת על הפסדים מזה תשעה רבעונים ברציפות ועשויה למכור חטיבה או שתימכר כולה
HTC מנהלת מגעים לרכישה בידי גוגל - כך דיווח ה-Commercial Times, העיתון הכלכלי הגדול ביותר בטייוואן. לפי מקורות המקורבים לנושא, HTC פועלת בתקופה האחרונה למציאת רוכשים לחטיבת המובייל שלה, לחטיבת המציאות המדומה או לפעילותה הכוללת.
- HTC בוחנת מכירת פעילות הסמארטפונים או המציאות המדומה
- ה-VR והסמארטפון המשובח לא עזרו: HTC שוב רושמת הפסדים
זאת, על רקע תקופה ארוכה של הפסדים, שגם מכשירים משובחים כ-U11 לא הצליחו לעצור. בחודש שעבר דיווחה על הפסד של כ-72 מיליון דולר (2.2 מיליארד דולר טיוואני) ברבעון השני של 2017, שיפור זניח לעומת ההפסד שרשמה החברה ברבעון הראשון של השנה (2.4 מיליארד דולר טייוואני). זהו הרבעון התשיעי ברציפות בו מדווחת HTC על הפסדים.
ישנן מספר אפשרויות לעסקת רכישה: רכישה של אחת החטיבות וכל הקניין הרוחני והידע שלה, רכישה מלאה של החברה, או שותפות ייחודית במסגרתה תחבור הרוכשת לפעילות המו"פ של HTC ותסייע לה גם באפיקי שיווק ומכירה, אך ללא בעלות מלאה. גוגל כבר ביצעה רכישה מלאה של חטיבת מובייל, כשרכשה את מוטורולה מוביליטי ב-2011 תמורת 12 מיליארד דולר, במטרה לקבל גישה למאגר הפטנטים שלה. מוטורולה לא האריכה ימים בידי גוגל - ונמכרה שלוש שנים לאחר מכן ללנובו, ב-2.9 מיליארד דולר.
HTC, בשונה ממוטורולה, משקפת עבור גוגל פוטנציאל גדול יותר מגישה לפטנטים: החברה קמה ב-1997 והתמחתה בעיצוב וייצור מכשירי פרימיום. לזכות HTC עומדים שני תארים חשובים בזירת המובייל העולמית: היא היתה הראשונה שהשיקה סמארטפון מבוסס אנדרואיד והראשונה שייצרה מכשיר בסדרת נקסוס של גוגל. גם מכשיר הפיקסל האחרון של גוגל יוצר בידי החברה הטייוואנית. בנוסף, פעילות HTC בזירת המציאות המדומה נשאה פירות: קסדת ה-Vive שלה היא מהפופולריות ביותר בשוק הגיימינג, על אף מחירה הגבוה. לצד המכשירים, מחזיקה HTC בפטנטים בתחום עיבוד האלומיניום התעופתי, הממשק והצילום.
גוגל ו-HTC סירבו להגיב לדיווח, אך מזה מספר חודשים שצצים דיווחים על מגעים בין החברה ובין רוכשות פוטנציאליות - ביניהן אסוס המקומית ולנובו הסינית. יש להניח שלגוגל יש סיכוי טוב להשלים עסקה עם HTC, לאור השותפות ארוכת השנים בין השתיים והעובדה שבניגוד למוטורולה מוביליטי, ל-HTC יש מוצרים שגוגל רוצה: מכשירי פרימיום בקטגוריות ה-VR והמובייל.