פרשנות
הפעלה קולית: סירי תינעל מחוץ לבית החכם
מדיניות הגן הסגור של אפל תקשה על החברה להכניס את סירי למוצרים שאינם מתוצרתה - מה שמרחיק אותה ממהפכת ההפעלה הקולית של הבית החכם. זאת, בעוד אמזון, גוגל ויצרניות רמקולים חכמים מבצרות את עמדותיהן בסלון ובמטבח
עולם הרמקולים החכמים, שעד כה נשלט בידי אמזון, התעורר בשבועות האחרונים לחיים. יצרניות אלקטרוניקה רבות ובהן LG, פנסוניק, לנובו ו-Harman הציגו מכשירים חדשים שמשתמשים בשירותי הסייעניות החכמות של אמזון, גוגל ומיקרוסופט.
- הלוחשים לרמקולים: כך ניתן לפרוץ לאלקסה, סירי ודומותיהן
- שינויים בצמרת אפל: לסירי יש בוס חדש
- סמסונג השיקה את הסייען החכם שלה באופן גלובלי
סמסונג הודיעה כי היא עומלת על רמקול חכם מבוסס הסייענית החכמה שלה ביקסבי. אוטוטו, בדצמבר, אפל צפויה להתחיל למכור את הרמקול החכם שלה, הומפוד (HomePod), שמאז הצגתו לראשונה ביוני היא חשפה אודותיו פרטים מעטים ביותר.
סירי של אפל היא הסייענית החכמה הוותיקה ביותר בשוק, אך כיום היא משתרכת מאחורי מתחרותיה מבחינת יכולות, הבנת המשתמש ובעיקר ממשק עם מוצרי צד שלישי. הפופולריות שלה מבוססת על כך שהיתה הסייענית הראשונה שהוגשה למשתמשי האייפון, אך להבדיל מהסייעניות של החברות המתחרות, סירי לא יוצאת מגבולות הגן הסגור של מוצרי אפל.
ייתכן שעם הצגת הומפוד אפל תחשוף גירסה משודרגת של הסייענית החכמה שלה, אך ספק רב שתחרוג ממדיניות הגן הסגור המסורתית, שהעניקה לה שליטה מוחלטת באקוסיסטם של מוצריה. מדיניות זו עבדה מעולה כל עוד החברה התמקדה במוצרי מחשוב כסמארטפונים, מחשבים וסטרימרים, שמדברים עם סוגים מאד ספציפיים של מכשירים. רמקולים חכמים לעומת זאת הם סיפור שונה.
בשלב זה הרמקולים משמשים לפעולות בסיסיות יחסית כמו השמעת שירים או קניות, אך לאורך זמן הם צפויים להיות הבסיס לשליטה על רכיבי הבית (או המשרד) החכם. אביזרי תאורה, מכשירי חשמל, תשתיות תקשורת, ריהוט - כל רכיבי אינטרנט הדברים מבוססים על פלטפורמות שונות אך נדרשים לתקשר עם אביזר השליטה המרכזי.
אפל, שמסורתית מנסה לשלוט ככל האפשר על המוצרים שהיא מספקת, עשויה למצוא את עצמה בבעיה. החברה שייסד סטיב ג'ובס התמקדה תמיד בכליאת המשתמשת בכלוב של זהב שמעניק לו את כל צורכו, אך קשה להאמין שאפל תציע למשתמש מכונות כביסה וגופי תאורה מתוצרתה כדי שידברו עם הרמקול שלה. אפל ידועה בתנאים הדרקוניים שהיא מציבה לשותפותיה העסקיות, ועשויה לדרוש מהם בלעדיות בניסיון לחסום את מתחרותיה. אך כשהמתחרות הן אמזון וגוגל, היא עוד עשויה למצוא עצמה מחוץ לבית.