$
חדשות טכנולוגיה

מנכ"ל אובר החדש: החברה תונפק ב-18 עד 36 חודשים הבאים

"מה שהביא אותנו עד כאן הוא לא מה שיביא אותנו לשלב הבא", אמר דארה קוסרשאהי; ההנפקה תסייע לחברה לחדש את אמון המשקיעים, נכס קריטי שאיבדה בשנה האחרונה בשל שורת שערוריות

ויקי אוסלנדר 10:5131.08.17

מנכ"ל אובר הנכנס דארה קוסרשאהי פנה לעובדי חברת שיתוף הנסיעות והבטיח להם שינוי כולל בתרבות החברה ויציאה להנפקה ב-18 עד 36 חודשים הקרובים.

 

 

"החברה צריכה להשתנות", אמר קוסרשאהי בפגישה שנערכה במטה החברה בסן פרנסיסקו, והוסיף "מה שהביא אותנו הנה, הוא לא מה שיביא אותנו לשלב הבא".

 

קוסרשאהי שימש מנכ"ל חברת הנסיעות אקספדיה ב-12 השנים האחרונות ומגיע לאובר על רקע שרשרת משברים בחברה. ביוני המייסד ואז מנכ"ל אובר טראוויס קלאניק אולץ להתפטר מתפקידו בשל דרישה של הדירקטוריון.

 

 

מנכ"ל אובר החדש, דארה קוסרשאהי מנכ"ל אובר החדש, דארה קוסרשאהי צילום: Expedia

 

 

הדרישה הגיעה בסיום עבודתו של חוקר מיוחד שמונה לבחון את מה שהוגדר כסביבת עבודה רעילה וסקסיסטית. החקירה גילתה שקלאניק התעלם ממקרים רבים של הטרדות מיניות של נשים מצד מנהלים בחברה. במקביל, נאלצה אובר להתמודד עם תביעה של אלפבית על גניבה לכאורה של סודות מסחריים, התגברות התחרות ברחבי העולם וביקורת רגולטורית וציבורית על מדיניות החברה כלפי הנהגים

 

קלאניק עצמו, שהתקשה להשלים עם עזיבת התפקיד בחברה שייסד ומנע גיוסים של מנכ"לים שונים, אמר בפגישת העובדים בסן פרנסיסקו כי הוא "מאושר להעביר את הלפיד למנהיג כה מוכשר".

 

יציאה של אובר להנפקת מניות ראשונית תסייע בראש ובראשונה לחברה להשיב לעצמה אמינות אל מול המשקיעים שאיבדה בשנה האחרונה. חברות ציבוריות מחויבות ברמת שקיפות גבוהה לא רק לגבי ביצועי החברה, אלא גם לגבי מטרות עתידיות, מודלים עסקיים ותהליך קבלת החלטות. ההנפקה תתמרץ את אובר לנהוג בזהירות ובאחריות בנושאים אלו, כדי לא לפגוע במניית החברה.

 

 

במהלך הרבעון השני של 2017 רשמה אובר הכנסות של 1.75 מיליארד דולר והפסד של 645 מיליון דולר. בקופת המזומנים של החברה כ-6.6 מיליארד דולר. אובר היא חברה פרטית ולכן לא מחויבת בפרסום תוצאות כספיות, עם זאת החברה נוהגת להפיץ תוצאות חלקיות לכלי תקשורת נבחרים. ממה שפורסם עולה כי הכנסות החברה ממשיכות לצמוח בו-בעת שההפסדים מעט מתמתנים. עם זאת אובר, שהיא היום הסטארט-אפ הגדול בעולם, סובלת מתחרות עזה בכל העולם ונכון להיום לא מצליחה לשלוט באזורים עם תחרות מקומית. כך קרה שנאלצה למכור את פעילותה בסין למתחרה דידי צ'ושינג ואת פעילותה ברוסיה למתחרה יאנדקס, תוך שהיא רושמת הפסדים גדולים באזור.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x