דו"ח חדש: משתמשי מובייל כבר כמעט שלא מורידים אפליקציות
לפי נתוני חברת המחקר קומסקור, רק 13% מהמשתמשים מורידים אפליקציה חדשה פעם בחודש - על אף המשך הצמיחה בשיעור השימוש בסמארטפונים. בנוסף, משתמשים רבים מוחקים יישומים בגלל העיצוב שלהם ולא בגלל תפקודם
מהפכת המובייל משנה את פניה: לפי דו"ח המובייל השנתי של חברת המחקר קומסקור, רוב המשתמשים נוהגים להוריד אפליקציות ומסתפקים באלו שיש להם. רק 13% מהמשתמשים יורידו אפליקציה חדשה אחת בחודש, 11% יורידו שתי אפליקציות חדשות ו-8% יורידו שלוש אפליקציות בחודש. אם משתמשים כבר הורידו אפליקציות חדשות זה נעשה לרוב (כ-20%) באמצעות חיפוש ממוקד בחנויות אפליקציות כמו אפסטור של אפל או Play של גוגל.
- אפל הסירה אפליקציות איראניות פופולריות מהאפסטור
- מבוכה במיקרוסופט: אפשר להוריד סרטים פיראטיים מחנות ווינדוס
- האפליקציות שבגללן הסוללה שלכם נגמרת כל כך מהר
לפי נתוני החברה, רוב הגלישה מתבצעת מיישומי סמארטפונים, כש-34% מתבצעת ממחשבים ורק 2% מהגלישה באמצעות אפליקציות לטאבלט. אגב, מחצית מהזמן שמשתמשים צעירים בגילאי 18-24 גולשים דרך אפליקציות הסמארטפון מוקדש לרוב לאפליקציה אחת, יתר הזמן מחולק לכ-20 אפליקציות שונות בממוצע.
משתמשים בני 18-24 מבלים יותר משני שליש מהגלישה שלהם (יותר משלוש שעות ביום, בממוצע) באפליקציות מובייל. באופן לא מפתיע, שיעור זה יורד בהתמדה עם הגיל. אנשים בני יותר מ-45 משתמשים בפחות מ-50% מהזמן שלהם באפליקציות סמארטפון, לרוב על חשבון שימוש במחשב. בני 65 ויותר כבר משתמשים רק ב-27% מהזמן שלהם בגלישה באמצעות האפליקציות ו-53% מהזמן שלהם – בממוצע 1.6 שעות ביום - בגלישה דרך הדסקטופ.
הצעירים גם הם הקהל שמוכן יותר מכולם לרכוש אפליקציות או לבצע רכישות מתוך האפליקציות: 1 מכל 5 אפליקציות שצעירים מורידים היא יישום בתשלום. משתמשים מבוגרים יותר כמעט ולא רוכשים בחנויות האפליקציות: רק 13% מהם רכשו לפחות אפליקציה אחת בשנה האחרונה.
למה אנחנו מוחקים את האפליקציות?
מהמחקר של קומסקור עולה כי לעיצוב יש השפעה גדולה על ההחלטה של משתמשים, בעיקר על בני דור המילניום, אם למחוק או להותיר אפליקציה על הטלפונים שלהם. 21% מהם ימחקו אותה אם הם פשוט לא יאהבו את איך שהאפליקציה נראית במסך הבית שלהם, וזה עוד בכלל שדיברנו על הפונקציונליות של האפליקציה עבורם.
בצמרת השימוש באפליקציות נמצאות פייסבוק וגוגל שבבעלותן 8 מ-10 האפליקציות הפופולריות ביותר. פייסבוק במקום הראשון עם חדירה של 81% מהשוק, יוטיוב שנייה עם 71%, מסנג'ר של פייסבוק עם 68% ומנוע החיפוש של גוגל עם 61%. לעשירייה הפותחת התברגו גם סנאפצ'ט במקום השביעי עם 50% ופנדורה עם 41%. אך זו האפליקציה של אמזון שמוגדרת על ידי מרבית משתמשים דור המילניום כאפליקציה שהם לא יכולים לחיות בלעדיה (35%), לאחר מכן ג'ימייל (30%) ורק במקום השלישי פייסבוק (29%).
הממצאים מתבססים על סקר שנערך ביולי 2017 בקרב 1,033 משתתפים.