$
חדשות טכנולוגיה

אסימוב היה גאה: גרמניה פרסמה "קוד אתי" למערכות רכב אוטונומי

ועדה ממשלתית קבעה שעל מכוניות אוטונומית להגן על חיי אדם גם במחיר של מעבר על החוק כנהיגה במהירות גבוהה מהמותר. בנוסף, הרכב לא יגן על חיי הנוסעים במחיר חייהם של הולכי רגל. החקיקה תאפשר להאיץ ניסויים בשטח

יואב סטולר 13:0924.08.17
גרמניה הציגה תקנות חוקתיות-אתיות בתחום הרכב האוטונומי. צעד חלוצי זה של הממשלה הגרמנית מתווסף למספר תקנות ראשוניות בתחום הנהיגה האוטומטית שכבר הובילה, ומאפשרות את נסיעתם של כלי רכב ללא נהג ברחבי המדינה.

 

 

בגרמניה פועלות יצרניות רכב כמרצדס, BMW, פולקסווגן ואחרות, שמשקיעות מאמצים ניכרים בפיתוח יכולות הנהיגה האוטונומית. לפיכך, השכילו להבין את חשיבות התאמת החוקים ובניית מודל מוסרי מוקדם ככלל האפשר, כדי להשיג יתרון בתחום.

 

 

משאית ללא נהג של דיימלר משאית ללא נהג של דיימלר צילום: אתר החברה

 

 

ועדה המקצועית שהוקמה על ידי הממשלה פרסמה הוראות ראשונות מסוגן, שמורות כיצד יש לתכנת את מערכת הנהיגה הממוחשבת עבור מקרים של תאונות ומניעתן. למשל, על מערכות הרכב האוטונומי לעשות כל מה שנדרש כדי להפחית פגיעה בבני אדם. זו נשמעת כהנחיה מובנת מאליה, אך היא כוללת לא מעט דילמות. למשל, האם יורשה כלי רכב אוטונומי לעבור את המהירות המותרת כדי למנוע תאונה, האם יורשה לסטות מהכביש ולסכן רכוש כדי להימנע מדריסת אדם וכו'.

  

כמו כן, תקנה נוספת עליה החליט הצוות הגרמני היא שאין לאדם ספציפי חשיבות גדולה יותר מלאחר בכל הנוגע לבטיחות בכביש.לפיכך, מכונית אוטונומית לא תתעדף את בטיחות הנוסעים שלה על פני בטיחות אנשים מחוץ לה.

 

"יחסי הגומלין בין בני אדם ומכונות מעלים שאלות מוסריות חדשות בעידן הדיגיטציה והלמידה העצמית", אמר שר התחבורה הגרמני אלכסנדר דוברינדט. "ועדת האתיקה של המשרד שניצבת כחלוצה בעניין עיצב את מערכת ההנחיות הראשונה בעולם לנהיגה אוטומטית".

 

 

מוקדם יותר השנה, ממשלת גרמניה אישרה בחוק את נסיעתם של כלי רכב אוטונומיים בכבישי המדינה כל עוד ישנו נהג שבאפשרותו לשלוט ברכב במקרה הצורך. כמו כן, כבר ב-2015 אישרו במדינת באדן-וורטמברג את בחינתן של המשאיות ללא נהג של יצרנית הרכב דיימלר. תקדים שאיפשר לדיימלר להפוך ליצרנית המשאיות הראשונה בעולם שזכתה להעלות משאית ללא נהג על כביש ציבורי באירופה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x