$
חדשות טכנולוגיה

גוגל משתפת פעולה עם וולמארט נגד אמזון

החל מסוף ספטמבר תמכור גוגל מבחר רחב של מאות אלפי מוצרים מוולמארט באתר הסחר המקוון שלה Google Express ובאמצעות הסייען החכם שלה Google Assistent. זו הפעם הראשונה שוולמארט תמכור מוצרים ברשת מחוץ לאתר הבית שלה

עומר כביר 10:0523.08.17
גוגל ו-וולמארט מאחדות כוחות נגד אמזון: ענקית הטכנולוגיה תתחיל למכור מוצרים של הקמעונאית הגדולה בעולם - כך הודיעו אמש (ג') שתי החברות. מדובר בפעם הראשונה שוולמארט תמכור מוצרים ברשת מחוץ לאתר הבית שלה.

 

 

 

במסגרת שיתוף הפעולה, החל מסוף ספטמבר תמכור גוגל מבחר רחב של מאות אלפי מוצרים מוולמארט באתר הסחר המקוון שלה Google Express ובאמצעות הסייען החכם שלה Google Assistent. "אחד מהשימושים העיקריים לקניות קוליות יהיה היכולת לבנות רשימה של מוצרים יומיומיים חיוניים שנרכשו בעבר", אמר מנהל פעילות הסחר המקוון של וולמארט בארה"ב, מארק לור, בהודעה לעיתונות. "לכן החלטנו לשלב את יכולת ההזמנה החוזרת שלנו בגוגל אקספרס. זה יאפשר לנו לספק המלצות מותאמות אישית על סמך רכישות עבר, כולל אלו שנעשו בחנויות הפיזיות של וולמארט".

 

חנות של וולמארט חנות של וולמארט צילום: איי אף פי

 

 

הקשר בין החברות יכלול גם שיתוף פעולה לוגיסטי, במסגרתו תמנף וולמארט את 4,700 הסניפים שלה בארה"ב על מנת להקים מערך אספקה שיאפשר משלוח של מצרכים טריים בכל ארה"ב ואיסוף של הזמנה בחנות. "אנחנו רוצים להפוך את חוויית הקניות לקלה ככל האפשר בעבור הלקוחות שלנו, לכן זה הגיוני לחבור לגוגל", הוסיף לור. "הם ביצעו השקעה משמעותית ביכולות שפה טבעית ובינה מלאכותית כדי לאפשר חוויית קניות קולית עצמתית".

 

סרידהאר ראמאסוואמי, סגן נשיא בכיר לפרסומות וסחר בגוגל, הוסיף: "אנחנו נרגשים לשתף פעולה עם אחת החנויות הפופולריות באמריקה במטרה להפוך את הקניות לקלות ולמהירות יותר".

 

לגוגל יש כבר שיתופי פעולה דומים עם קוסטקו וטארגט, אך המהלך הנוכחי הוא המשמעותי הרחב מכולם, בעיקר בגלל הפריסה של החנויות הפיזיות של וולמארט והאינטגרציה העמוקה עם העוזר הקולי של גוגל. מדובר בתגובה ישירה לעסקת אמזון-הול פודס, שהפכה את ענקית הסחר המקוון למתחרה משמעותית גם בעולם המסחר הפיזי, הזירה הדומיננטית של וולמארט.

 

אף שוולמארט פעילה ברשת באמצעות אתר קניות משלה, הצלחתה לא מתקרבת לזו של אמזון. החבירה לגוגל, שתספק לחברה יכולות טכנולוגיות שלא היתה מגיעה אליהן בכוחות עצמה, צפויה למצב אותה בעמדה טובה יותר בקרב המקוון מול אמזון, בשעה שזו מנסה לאגף אותה בקרב על החנויות הפיזיות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x