מפתחת אנגרי בירדס בוחנת הנפקה ראשונית לפי שווי של 2 מיליארד דולר
Rovio דחתה לפני חודשיים הצעת רכישה ב-3 מיליארד דולר מטנסנט הסינית, בטענה שהנפקה תתרום יותר לצמיחתה. הנפקת המניות הראשונית תאפשר לה לגייס עד 400 מיליון דולר
רוביו (Rovio) הפינית, מפתחת סדרת משחקי אנגרי בירדס, בוחנת הנפקת מניות ראשונית - כך לפי מקורות בלומברג. החברה צפויה לגייס עד 400 מיליון דולר שווי של 2 מיליארד דולר. מדובר על שווי נמוך משמעותית מזה שהציעה לה הענקית הסינית טנסנט ביוני האחרון - 3 מיליארד דולר. מייסדי רוביו דחו את ההצעה בטענה שהנפקה עשויה להיות אפשרות עדיפה, שתתרום לצמיחה שלה.
- דיווח: מפתחת אנגרי בירדס דחתה הצעת רכש של 3 מיליארד דולר
- מפרוט נינג'ה לפוקימון גו: משחקי המובייל הכי ממכרים בהיסטוריה
- פלאריום נמכרה לאריסטוקרט האוסטרלית בחצי מיליארד דולר
רוביו היא אימפריה של מותג אחד: שישה חודשים מאז השקת אנגרי בירדס ב-2009 כבר הפך המשחק לפופולרי ביותר בחנויות האפליקציות, תואר שהחזיק כחודשיים בחנות אפל. מאז הושקו כותרים רבים בסדרה, חלקם בשיתוף עם זכייניות כדיסני ומאטל לפיתוח משחקים בתמה של "מלחמת הכוכבים" ו"הרובוטריקים". עד כה צברו המשחקים השונים יותר מ-3 מיליארד הורדות וצברו כ-125 משתמשים חודשיים. מבין המשתמשים, כ-25% מהם הורידו גם תוכן בתשלום.
כדי לסחוט את הלימון, רכשה רוביו ב-2011 חברת אנימציה פינית והפכה את אנגרי בירדס לסדרה מצוירת, שהושקה שנתיים לאחר מכן ופנתה בעיקר לגיל הרך. ב-2014 חלה ירידה בפופולריות המותג ורוביו לא הצליחה לשחזר את ההצלחה עם משחקים חדשים. כתוצאה מכך, נפל הרווח התפעולי של החברה ב-73% וב-2015 אף רשמה הפסד ראשון ונאלצה לחתוך כ-14% מכוח העבודה שלה.
בשנה שעברה פרצו הציפורים למסך הגדול, עם השקת סרט בכיכובן. הוא זכה להצלחה ורוביו גרפה לכיסה 353 מיליון דולר, מה שהחזיר אותה לרווחיות: הכנסותיה זינקו ב-34% והסתכמו ב-190 מיליון יורו וה-EBITDA (רווח לפני מס, פחת והפחתות) הסתכם ב-17.5 מיליון יורו, לעומת הפסד של 21.1 מיליון ב-2015.
המגמה החיובית נשמרה גם לאורך הרבעון הראשון של 2017 עם הכנסות של 66.3 מיליון יורו – זינוק של 94.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ועליה מתונה יותר של 1.2% לעומת הרבעון הרביעי של 2016. עד כה גייסה החברה הון בהיקף של כ-42 מיליון דולר וחוב בהיקף 25 מיליון יורו מבנק ההשקעות האירופי (EIB).