אינטל תערוך בישראל ניסוי ברכב אוטונומי
ענקית השבבים תשלב את טכנולוגיות מובילאיי שרכשה בצי של 100 מכוניות אוטונומיות לחלוטין, שייבחן גם בארצות הברית ובאירופה. לדברי מנכ"ל מובילאיי, יכולות שתי החברות בתחום מאפשרות השקה מהירה של הצי
אחרי הרכישה, יורדים לכביש: אינטל ומובילאיי הודיעו אמש שיחלו לבדוק מכוניות אוטונומיות בישראל. עם השלמת עסקת המיליארדים לרכישת מובילאיי הישראלית, מכריזה אינטל על האצה משמעותית של מאמציה בתחום הרכב האוטונומי.
- אינטל השלימה את רכישת מובילאיי; זיו אבירם יפרוש מהחברה
- מנהל מרכז הפיתוח של אינטל בישראל עוזב את תפקידו
"בניית מכוניות ובחינתן בתנאי העולם האמיתי מספקים פידבק מיידי ויאיצו את אספקת הטכנולוגיות והפתרונות לרכבים אוטונומיים", מסר מייסד מובילאיי, ובקרוב סגן נשיא בכיר באינטל, פרופ' אמנון שעשוע, בהודעה לעיתונות. "הגיוון הגיאוגרפי חשוב מאוד שכן באזורים שונים יש סגנונות נהיגה מגוונים ותנאי דרך ושילוט שונים. המטרה שלנו היא לפתח טכנולוגיית נהיגה אוטונומית שאפשר לפרוס בכל מקום, ולכן אנחנו צריכים לאמן את כלי הרכב במיקומים שונים".
בבניית כלי הרכב תעשה אינטל שימוש ביכולות הייחודיות של מובילאיי ובהן ראיית מכונה, חיישנים, מיפוי ומדיניות נהיגה, בשילוב עם פלטפורמת המחשוב הפתוח והמומחיות של אינטל בתחומים כמו מרכזי נתונים ותקשורת ברשת סלולרי דור חמישי. הצי יורכב מכלי רכב מתוצרת מותגים שונים.
"אספקת 100 רכבי ניסוי מהר מאוד תדגים איך ניתן להתאים המערכת ההיברידית שלנו לצרכי הלקוחות", הסביר שעשוע. "אף אחת משתי החברות לא יכולה היתה לעשות את זה לבד. הודות לכישורים הקיימים בשתי החברות, ניתן ליצור צי עצמאי כמעט מיד".
ניסויי רכב אוטונומי נערכים במדינות רבות בעולם, בצורה מוגבלת ובפיקוח של נהג אנושי. עד כה ארעו מספר מקרים בהם רכב אוטונומי נסע בצורה מסוכנת, אם כי לא ארעו תאונות קטלניות. אסטוניה החלה להפעיל לאחרונה מיניבוסים אוטונומיים בבירתה, טאלין, אשר נוסעים על קו החשמליות של העיר. גם במקרה זה, שהוא ההפעלה הסדורה הראשונה של רכב אוטונומי, ישנו מפקח אנושי בכל מיניבוס.