מודל עסקי לווטסאפ: תקשורת מאובטחת בין גולשים ועסקים
אפליקציית הצ'ט של פייסבוק בוחנת תכונה שתאפשר לשלוח הודעות מאובטחות ממכשיר המשתמש אל שרתי הארגון. בנוסף, תוכל ווטסאפ להבדיל חשבונות עסקיים מאומתים מחשבונות אחרים
- אימפריית הצ'ט: ווטסאפ הגיעה למיליארד משתמשים בכל יום
- פייסבוק מגייסת עובדים לקראת מודל רווח חדש בווטסאפ
- שחר אדום: סין מכריזה מלחמה על אפליקציות צ'ט
התכונה חדשה תאפשר למשתמשים לראות האם חשבון של עסק שפעיל באפליקציה אומת על ידי ווטסאפ. בשלב זה התכונה זמינה בגרסת הבטא של האפליקציה לאנדרואיד, ומאפשרת לווטסאפ עצמה לתקשר עם משתמשים.
בווטסאפ החלו לבדוק את השינוי כבר בשנה שעברה, אז הודיעה בבלוג הרשמי שלה שהיא "מתכננת לבחון בחודשים הקרובים דרכים בהן אנשים יתקשרו עם עסקים". מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, אמר בשבוע שעבר שהוא מעוניין להאיץ את המאמצים לייצר הכנסות מהשירות, שכיום פועל ללא מודל עסקי משמעותי.
צוקרברג רוצה לגוון את תזרים ההכנסות של פייסבוק, לאור העובדה שהצמיחה במקור ההכנסות המרכזי של החברה - הצגת פרסומות בפיד - קרובה למיצוי. בשיחה עם אנליסטים אחרי פרסום הדו"ח הרבעוני של החברה בשבוע שעבר, אמר צוקרברג שפייסבוק חייבת לפעול בקצב מהיר יותר כדי להוון את שירותי המסרים המידיים שלה.
ברבעון השני של השנה, זינקו הכנסות פייסבוק בשיעור מרשים של 45% לעומת הרבעון המקביל ב-2016 והגיעו ל-9.32 מיליארד דולר. הרווח הנקי המריא ב-71% ל-3.89 מיליארד דולר. כדי לשמר את קצב הגידול המרשים, צוקרברג פועל לפיתוח מקורות הכנסה נוספים: לצד המאמצים בווטסאפ, החלה לאחרונה אפליקציית פייסבוק מסנג'ר להציג פרסומות לכלל המשתמשים.
במקביל, משקיעה פייסבוק מאמצים ניכרים בפיתוח שידורי הווידאו שלה, שכוללים השקה קרובה של מגוון תוכניות מקור, על מנת להפוך אותם לפלטפורמה להצגת פרסומת. לדברי צוקרברג, בשנים הקרובות מערך הווידאו של החברה יהווה מקור הכנסה משמעותי הרבה יותר מאפליקציות המסרים שלה.