אינספשן של בני ארבל גייסה 15 מיליון דולר מ-RTL ומג'יימס פאקר
החברה פיתחה פלטפורמה לתוכני מציאות מדומה עבור משקפי ה-VR של כל היצרניות בשוק, שצומח במהירות ודורש סרטים, סרטונים ומשחקים חדשים. בסבב הגיוס השתתפו גם גיגי לוי ו-iAngels
- Eventer גייסה מיליון דולר מקבוצת ההשקעות CoShare
- היעד הבא של WeWork: גייסה 500 מיליון דולר להתרחבות בסין
- Votiro גייסה 9 מיליון דולר לקראת הנפקתה באוסטרליה
שילוב של הטכנולוגיה של אינספשן עם פורמטים בלעדיים של תוכן מאפשר ליצור חוויות מציאות מדומה אינטראקטיביות. התכנים מפותחים באמצעות פורמטים מקוריים עם גופי תוכן ובעלי זכויות יוצרים למיניהם. האפליקציה גם מפיצה תכני צד שלישי מקהילת היוצרים של התחום. לאינספשן, שהושקה באוקטובר 2016, יש אפליקציות עבור Oculus Rift, Samsung Gear, iOS, Android, GoogleDaydream ו-HTC Vive, ובקרוב גם ל-Microsoft Windows Mixed Reality ו-Sony PSVR.
אינספשן נוסדה בראשית 2016 על-ידי המנכ"ל בני ארבל, סמנכ"לית השיווק דנה פורטר רובינשטיין, סמנכ"ל הקריאטיב אפי וייזן, וסמנכ"ל הטכנולוגיה ניצן שנער.
אינספשן פונה לשוק המציאות המדומה אשר צומח במהירות, מ-2.1 מיליון משקפות מציאות מדומה יוקרתיות (Head-mounted Displays, HMDs) ב-2016 לכמעט 83 מיליון ב-2021, לפי FutureSource. הוסיפו לכך עשרות מיליוני משקפות מקרטון ומוצרים פשוטים אחרים ומתקבל שוק גדול ופעיל מאוד. מיקרוסופט, פייסבוק וגוגל צפויות להשיק אליו מוצרים נוספים.
בני ארבל, מנכ"ל אינספשן, אמר: "מציאות מדומה הינה אמצעי בידור חדש ומדהים, והזדמנות מעולה עבור מותגים וטאלנטים לספר את הסיפור שלהם ולרתק את קהל היעד שלהם כפי שמעולם לא יכלו לעשות בעבר. השילוב הייחודי שלנו, של טכנולוגיה והפקות תוכן מצוינות, יהפכו את המציאות המדומה לנגישה ומהנה יותר עבור קהלי יעד ברחבי העולם. RTL ואינספשן הם שילוב מעולה, ויחדיו נוכל למלא תפקיד משמעותי בעיצוב החוויה החדשה של מציאות מדומה, יצירת תוכן, בניית פורמטים וסדרות, וטכנולוגיות שמטמיעות את הצופה בעולם חוויתי חדש".
כריסטוס סכיזאס, סמנכ"ל פיתוח עסקי ומיזוג חברות בקבוצת RTL, שיצטרף גם הוא לדירקטוריון של אינספשן, הוסיף: "מציאות מדומה הינה הפלטפורמה החדשה לצריכת תוכן ורעיונות יצירתיים, העומדים בבסיס מה שאנחנו עושים. בשל כך זה אך טבעי לחקור ולגלות דרכים חדשות להרחיב את היקום הכולל שלנו באמצעות מדיום חדש זה. יש לדעתנו פוטנציאל אדיר ביצירת שיתופי פעולה עם מגוון יצרני התוכן, הפלטפורמות והטכנולוגיות השיווקיות הקיימות שלנו. הניסיון ורוח היזמות של אינספשן יתאימו כמו כפפה ליד, למסורת וליכולות שלנו".