אפל היכתה את התחזיות: הרווח הנקי זינק ב-12%, מכירות האייפד - ב-15%
ההכנסות זינקו ב-7% ועמדו ברבעון השני על 45.4 מיליארד דולר, זאת לעומת תחזיות ל-44.95 מיליארד דולר; הרווח הנקי עמד על 8.7 מיליארד דולר; מכירות האייפון התאוששו עם עלייה של 2%; אכזבה מהמכירות בסין
אפל היכתה את התחזיות: הכנסות החברה ברבעון השני של 2017 עלו ב-7.2% והגיעו ל-45.41 מיליארד דולר, כך לפי הדו"חות לרבעון השני שהתפרסמו הלילה (ג'). זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 44.95 מיליארד דולר. הרווח הנקי המשיך לטפס גם הוא, והסתכם ב-8.72 מיליארד דולר – עלייה של 11.9% לעומת הרבעון המקביל ב-2016. הרווח למניה עמד על 1.67 דולר, לעומת תחזיות לרווח של 1.57 דולר למניה.
- מחיר הסכם השלום: אפל שילמה לנוקיה כ-2 מיליארד דולר
- סוף עידן לחובבי הז'אנר: אפל מחסלת את האייפוד נאנו והשאפל
- ארה"ב: אפל תפצה אוניברסיטה ב-506 מיליון דולר
אחרי ירידה קלה של 1% ברבעון הקודם, מכירות האייפון חזרו לטפס, גם אם בצורה סמלית, וגדלו ב-2% ל-41.02 מיליון יחידות. זאת, לעומת תחזיות של 41.1 מיליון יחידות.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
אבל ההפתעה הגדולה של הדו"ח היא דווקא מכירות האייפד, שאחרי ירידה רצופה של 14 רבעונים במספר היחידות שנמכרו חזרו במפתיע למסלול הצמיחה ורשמו עלייה משמעותית של 15% ל-11.42 מיליון יחידות. לפי הערכות אנליסטים, העלייה היא תוצאה של מכירות חזקות למוסדות חינוך ולעסקים.
קטגוריית השירותים, שכוללת הכנסות ממכירות אייטיונז, אפסטור ושירותי ענן, ממשיכה להיות הכוכבת הגדולה של הדו"ח וגדלה ב-22% ל-7.27 מיליארד דולר. אבל גם קטגוריית המוצרים האחרים, שכוללת את מכירות האפל TV, אפל ווטש ואוזניות ביטס, סיפקה ביצועים יפים מאוד וזינקה ב-23% ל-2.74 מיליארד דולר. אפל לא מפרסמת נתונים על מכירות האפל ווטש, אבל הגידול בקטגוריה זו מצביע על עלייה משמעותית בהיקף המכירות של השעון החכם.
אופטימיות גם ביחס לעתיד
בפילוח לפי אזורים, פעילות אפל בסין ממשיכה לאכזב ומכירותיה במדינה הצטמקו ב-10% ל-8 מיליארד דולר. ואולם, היה זה האזור הגיאוגרפי היחיד שבו סבלו מכירות החברה מירידה. הגידול המשמעותי ביותר, 15%, נרשם באזור אסיה-פסיפיק, שהם הגיעו מכירות אפל ל-2.73 מיליארד דולר (זאת, בין השאר, על רקע מאמצים של אפל להגדיל משמעותית את פעילותה בשוק ההודי). המכירות באמריקה עלו ב-13% ל-20.38 מיליארד דולר, באירופה טיפסה החברה ב-11% ל-10.68 מיליארד דולר, וביפן הסתפקה אפל בעלייה צנועה של 3% ומכירות של 3.62 מיליארד דולר.
החברה צופה שהצמיחה תימשך גם ברבעון הבא, ושהמכירות בו ינועו בין 49 מיליארד ל-52 מיליארד דולר. זאת, לעומת מכירות של 46.85 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2016. אפל צפויה לחשוף את דגמי האייפון החדשים לקראת סוף הרבעון, בספטמבר. לרוב, המכשירים מגיעים לחנויות בשבוע האחרון של הרבעון והשפעתם עליו נחשבת לשולית יחסית. הפעם, לפי דיווחים, מתמודדת אפל עם קשיים בייצור האייפון החדש שעלולים לעכב את אספקתו. לא ברור האם הנתונים שפרסמה החברה משקללים אפשרות זו או לא.
"עם עלייה של 7% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, אנחנו שמחים לדווח על רבעון שלישי ברציפות של צמיחה מואצת, ושיא רבעוני לקטגוריית השירותים", אמר המנכ"ל טים קוק בהודעה לעיתונות, "ביוני ערכנו ועידת מפתחים מוצלחת מאוד, ואנחנו נרגשים לקראת החידושים ב-iOS, macOs, watchOS ו-tvOS שיגיעו בסתיו".