הושק Sansar, דור ההמשך של העולם הווירטואלי Second Life
חברת לינדן לאבס, מפתחת העולם הפלטפורמה הפופולרית מלפני יותר מעשר שנים, חוזרת: הפעם, עם עולם וירטואלי שנתמך במציאות מדומה. בשלב זה, ההצטרפות אליו חינמית ולא מצריכה חומרה מיוחדת כמשקפי אוקולוס או Vive
- חיים חדשים: נינטנדו רשמה צמיחה של 150% בהכנסות
- המכשיר שיהפוך כל לפטופ למחשב גיימרים וכל שחקן - לגיימר
- Ubisoft, מפתחת Assassin's Creed, מביסה את התחזיות
החברה עובדת על הפרויקט כבר יותר משלוש שנים ובחודשים האחרונים ואפשרה ליוצרים חיצוניים לקחת חלק בעיצוב העולמות. בלינדן מציעים לכל מי שירשם לגרסת הבטא חלקת אדמה וירטואלית בגודל של 4 קמ"ר בחינם לפיתוח הבתים שלהם והחוויות החדשות שלהם. בסנסר מציעים למשתתפים נכסים מוכנים מראש לרכישה, כמו בתים או רהיטים, אך הם גם יכולים לייבא פיתוחי תלת ממד שלהם מבחוץ.
נכון לעכשיו ניתן להתחבר לסנסר בחינם, או לשדרג למנוי בעלות 9.9 דולר לחודש למי שירצה לייצר לעצמו יותר משלוש חוויות בעולם הוירטואלי. מנגד, יוכלו המשתמשים למכור פיתוחים שלהם בחנות של סנסר, ממש כפי שניתן היה לעשות בסקנד לייף. בלינדן פיתחו את העולם הווירטואלי כך שלא יהיה חייב במכשור יקר כמו משקפי אוקלוס של פייסבוק או ה-Vive של HTC.
העולם הווירטואלי הראשון שפיתחה לינדן הפך להצלחה גדולה: בשיאו הוא משך תשומת לב כה גדולה שחברות שונות ואף ממשלות שילמו ללינדון כדי לקחת חלק בחוויות השונות. היום יש כ-900 אלף משתמשים פעילים חודשיים בסקנד לייף שמייצרים כלכלה וירטואלית של 500 מיליון דולר בתמ"ג. בעולם ישנו שוק משגשג של יצירת ומכירת מותגים על ידי המשתמשים שמייצרים להם כ-60 מיליון דולר בהכנסות שנתיות.
יצירת עולם חדש, אף שנהנה מהחדשנות של מציאות מדומה, עלולה ליצור פיצול בקהילה היציבה שיצרו בלינדן בעשור האחרון; אותו עשור שבו מצליחה החברה לשמור על כמות משתמשים עקבית יחסית שנפל רק ב-200 אלף משתמשים מהשיא ב-2006. בחברה עם זאת מאמנים כי העולם כה מבוסס ומתוחכם שהסכנה לפגיעה בו אומנם אפשרית, אך מזערית.