$
אינטרנט

חברות הסטרימינג משנות את הקולנוע

אם הגישה הייחודית של נטפליקס להפצת סרטים באורך מלא תנצח, החוויה הקולנועית הייחודית עלולה להיכחד

הגר רבט 10:3029.07.17
1. גישות הפוכות. נטפליקס ואמזון סימנו שתיהן את סרטי הקולנוע כמטרה הבאה שלהן. שתיהן רוצות להפוך לפלטפורמה המועדפת לצפייה בסרטים, אבל בדרך להגשמת המטרה נוקטות בגישה הפוכה לחלוטין. בעוד שבנטפליקס מתייחסים להקרנות מסחריות כאל אנכרוניזם מיותר, באמזון רואים בהן סממן של איכות.

 

2. הפצה והכרה. באמזון אומרים כי אין תחליף לביקורת ולהכרה שמגיעה הודות להפצת סרט באולמות הקולנוע. במובנים מסוימים המהלך אכן הוכיח את עצמו עבור החברה: הסרט "מנצ'סטר ליד הים", שאמזון רכשה את זכויות ההפצה שלו, כיכב בטקס האוסקר האחרון והפך ללהיט (יחסית לסרט אינדי מדכא), וגרף הכנסות של 76 מיליון דולר.

 

 

הסרט "מנצ'סטר ליד הים" הסרט "מנצ'סטר ליד הים"

 

 

3. עוברים לקטן. אך גם נטפליקס יכולה להציג קבלות לפיהן הגישה שלה עובדת. דו"ח החברה לרבעון השני של השנה מעיד שלא רק שמשתמשים בצפון אמריקה מוותרים על המסך הגדול לטובת המסך הקטן, הם אף עוברים למסך קטן עוד יותר, זה של המובייל. נתוני החברה מראים כי היא היתה האפליקציה הרווחית ביותר בארה"ב ברבעון האחרון, ככל הנראה הודות לשיעור הגבוה של משתמשים שרוכשים מנוי לנטפליקס דרך האפליקציה.

 

4. זמינות במקום איכות. בדיון על האופן הנכון ביותר להפיץ סרטים נטען כי אולמות הקולנוע גם כך מתקשים להתחרות בדור החדש של הטלוויזיות הביתיות הגדולות. אבל נתונים עדכניים של ComStore מעידים כי איכות הצפייה או החוויה הקולנועית הם כלל לא השיקול המרכזי: בשנה האחרונה האמריקאים העבירו 7.5 מיליארד שעות בצפייה בתוכני נטפליקס דרך הסמארטפונים. זו לא שאלה של איכות אלא של זמינות.

 

5. סוף המופע. אם מגמת המעבר לצפייה בתכנים בהפקה גבוהה דרך מסך הסמארטפון תימשך, תהיה לה השפעה עצומה על התכנים שאולפני הקולנוע מפיקים. המופע הקולנועי, הרעיון של "יצירה גדולה מהחיים", מיועד להיות אירוע. זה יותר מגודל המסך, זו הקדשת תשומת הלב. זו הישיבה באולם החשוך והשקט והתחושה שברגע שמכבים את האורות משהו מרשים צפוי להתרחש. זו החוויה שעבורה נוצרו סרטים כמו "מלחמת הכוכבים" או "חלף עם הרוח". אם לא תימצא דרך לשחזר את החוויה הזו, יצירות כאלו עלולות להתמעט.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x