$
חדשות טכנולוגיה

אובר בנסיגה, המתחרות מסתערות: Grab גייסה 2 מיליארד דולר

אפליקציית הנסיעות הסינגפורית צפויה להשתמש בסכום כדי להאיץ את פעילותה בדרום מזרח אסיה. את הגיוס הובילו סופטבנק ודידי צ'ושינג הסינית, שרכשה ב-35 מיליארד דולר את פעילות אובר במדינה

עומר כביר 11:1524.07.17
מפתחת אפליקציית הזמנת הנסיעות Grab גייסה 2 מיליארד דולר במטרה להגביר את התחרות מול אובר בדרום-מזרח אסיה.

 

 

את הגיוס הובילו חברת הטלקום היפנית סופטבנק ומפתחת אפליקציית הנסיעות דידי צ'ושינג, שבשנה שעברה רכשה את פעילות אובר בסין בעסקה בשווי 35 מיליארד דולר, ולמעשה הוציאה את החברה האמריקאית מהמדינה. דיווחים ראשונים על סבב הגיוס הופיעו בשבוע שעבר ועתה אושרה רשמית השלמתו.  

 

גראב צפויה לגייס בסבב הנוכחי עוד 500 מיליון דולר, ובסיומו עתיד שוויה לעמוד על 6 מיליארד דולר. זאת, לעומת שווי של 3 מיליון דולר בסבב הגיוס הקודם של החברה בספטמבר 2016, בו גייסה 750 מיליון דולר. גראב זמינה כיום בשבע מדינות וב-36 ערים בדרום-מזרח אסיה, האפליקציה שלה הורדה 50 מיליון פעמים ובפלטפורמה רשומים 1.1 מיליון נהגים. בהתאמה לשווקים שבהם היא פועלת, לצד אפשרות להזמין מוניות מסורתיות ניתן להשתמש בגראב על מנת להזמין מוניות אופנועים או מוניות שירות בחלק מהמדינות.

 

 

אפליקציית Grab אפליקציית Grab צילום: google play

 

 

"אנחנו שמחים להעמיק את השותפות האסטרטגית שלנו עם דידי וסופטבנק", צוטט מייסד ומנכ"ל גראב, אנתוני טאן, בהודעה לעיתונות. "אנחנו מעודדים מכך ששתי החברות בעלות החזון האלו חולקות את האופטימיות שלנו לגבי עתיד דרום-מזרח אסיה והדרישה לתחבורה לפי ביקוש, ומבינים שגראב נמצאת בעמדה האידיאלית לנצל הזדמנויות ענקיות בשוק".

 

מנכ"ל ומייסד דידי צ'ושינג, צֶ'נְג וֵיי, הוסיף: "גראב מבססת מנהיגות ברורה בכלכלת האינטרנט של דרום-מזרח אסיה, בהתבסס על מצבה בשוק, הטכנולוגיה המתקדמת שלה, ונקודת מבט מקומית באמת". האמירה האחרונה היא עקיצה ברורה כלפי אובר, שמנסה לשלוט בשוק הזמנת הנסיעות העולמי ממקום מושבה בארה"ב. אף שבמקרים רבים אסטרטגיה זו הובילה להצלחה, יש מקרים לא מעטים שבהם חברות מקומיות הצליחו להכות אותה שוק על ירך.

 

היציאה של אובר מסין היא דוגמה בולטת, אך לא היחידה. לפני כשבועיים פורסם שאובר תמזג את פעילותה בסין עם המתחרה המקומית Yandex. המיזוג כולל הקמת חברה חדשה בבעלות שתי המתחרות, אך יאנדקס צפויה להחזיק ברוב המניות ובשליטה בה – מהלך שנחשב להפסד של אובר בשוק הרוסי. באזורי פעילות אחרים, כמו ישראל, אובר היא מתחרה זניחה לעומת שחקניות מקומיות ממוקדות יותר.

 

 

במקביל מתמודדת החברה גם עם לחצים מבית. המתחרה המקומית ליפט (Lyft) הודיעה בסוף השבוע שהחלה בפיתוח עצמאי של מכוניות אוטונומיות ושתקים לצורך כך מרכז מו"פ בפאלו-אלטו שיעסיק מאות מהנדסים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x