מה הורג את מכירות ה-PC? לא הטאבלטים, כי אם הענן
לפי נתוני גרטנר, הצניחה במשלוחי ה-PC ממשיכה זה רבעון עשירי ברציפות. ואולם, הגורם לצניחה אינו הטאבלטים, שבעצמם מדשדשים בשווקים, אלא המעבר לשירותים מקוונים שלא מצריכים מחשב חדש
לפי נתונים של IDC וגרטנר שפורסמו אמש (ד'), הירידה הרבעונית הנוכחית עומדת על בין 4.3% ל-3%. ההפתעה העיקרית עם זאת היא ש-HP הצליחה להגדיל את מכירותיה בכ-6.2% ובתוך כך תפסה את המקום הראשון בצמרת יצרניות המחשבים תוך שהיא מדיחה את המובילה לנובו.
היצרנית הסינית הראתה ירידה של כ-5.7% במשלוחיה מה שמעניק לה קצת פחות מ-20% מהשוק לעומת 23% עבור HP. את המקום השלישי מחזיקה בגאווה Dell שהצליחה להגדיל את מכירותיה בכ-3.7% ביחס לשנה שעברה, מה שמעניק לה 17% מנתח השוק העולמי.
בעוד בעבר הוסברה הצניחה במכירות ה-PC בצמיחה בתפוצת סמארטפונים וטאבלטים, עתה נראה שיש לכך סיבות אחרות. זאת, משום שטלפונים חכמים ומחשבי לוח אינם תחליף ממשי לפעולות רבות שמבוצעות מ-PC סטנדרטי. לראיה, גם הטאבלטים חווים ירידה מתמשכת במכירות.
גורם מוביל בהמשך הירידה במשלוחי המחשבים האישיים הוא המעבר המאסיבי לשירותי ענן; אלה אינם מצריכים מחשבים חדשים או חזקים במיוחד כדי לפעול, כך שארגונים יכולים להמשיך להפעיל שירותים גם על בסיס מחשבים ישנים. שירותי ענן מצריכים מעט מאוד כוח עיבוד, משום שהם נשענים על מעבדי השרתים שמספקים אותם למשתמש. גורם נוספים שמשפיעים על שוק ה-PC, לפי גרטנר, הוא הצמיחה במחירי רכיבים כשבבי זיכרון ומסכים.
לעומת הירידה הכללית במחשבים סטנדרטיים, חלה צמיחה מורגשת במכירות מחשבי גיימינג. שוק זה צפוי לספק צמיחה נוספת, ככל שתואץ מכירת משקפי המציאות המדומה הביתיים; ערכות אלה מצריכות משאבי עיבוד גדולים, מה שעשוי לגרום לגיימרים לשדרג את המחשבים שלהם.