מנווטים מזרחה: כך מתכננת מובילאיי לכבוש את סין
רוזנה סו, מנהלת מובילאיי בסין, מספרת ל"כלכליסט" על ההבדלים בפעילות הרגולטורים בשתי המדינות, על תעשיית הרכב הסינית ועל יתרונות החברה בשוק, שמוביל את העולם בהיקף ייצור המכוניות
מובילאיי היא אחת החברות הישראליות הבולטות ביותר בעולם. בוועידת החדשנות Innovation ישראל-סין בהובלת קרן אינפיניטי, נפגשנו עם רוזנה סו, נציגת מובילאיי סין, לשמוע על פעילות החברה במדינה ועל התקדמות הליך החדירה שלה בשוק הייחודי. שאלנו אותה על הבדלי הרגולציה בין ישראל וסין והשפעתה על הפעילות.
מובילאיי הוקמה בירושלים בשנת 1999 על ידי פרופ' אמנון שעשוע, יו"ר החברה, והמנכ"ל זיו אבירם. החברה מפתחת ומוכרת מערכות המסוגלות להתריע בפני נהגים על המרחק מכלי רכב שכן ומסייעת למנוע התנגשויות. כמו כן, מסוגלת המערכת של מובילאיי לזהות דפוסי נהיגה חריגים ולהתריע על כך לנהג. המערכות של מובילאיי מותקנות כיום על מכוניות מתוצרת BMW ג'נרל מוטורס ועוד.
במרץ האחרון הודיעה מובילאיי כי ענקית השבבים האמריקאית אינטל רוכשת את הבעלות בה בסכום של 15 מיליארד דולר, העסקה הגדולה ביותר בתולדות ישראל.