משרד התקשורת יקיים שימוע לבזק על מחירי הטלפוניה לצרכן
המשרד מציע שתי חלופות אפשריות לשיטה הישנה, כדי למנוע מצב שבו בעל התשתית קובע את מחיריו הקמעונאיים ברמה הקרובה למחיריו הסיטונאיים ובכך מצמצם את המרווח עבור ספקי שירותים
משרד התקשורת יקיים בזמן הקרוב שני שימועים הראשון לחברת בזק שמטרתו שינוי משטר פיקוח התעריפים של של שירותי הטלפוניה הקמעונאית שלה. השימוע השני יהיה ל-HOT ובזק שמטרתו שינוי המרווחים שיש לשתי החברות על מכירת השימוש בתשתיות שלהן.
- רפורמת השוק הסיטונאי: HOT תחוייב להחכיר את שירותי התשתית והטלפוניה - בדומה לבזק
- הניסיון להחליש את בזק עלול להתברר כמהלך שיחזק אותה
- שירותי הטלפוניה של בזק נפתחים לתחרות: 16 שקל לקו לחודש; 1.6 אג' לדקת שיחה
ממשרד התקשורת נמסר, כי עד היום תעריפי בזק היו מפוקחים במשטר פיקוח של תעריפים קבועים, כך שלא ניתן היה להעלותם או להורידם ללא אישור המשרד. במסמך המדיניות נקבע, בין היתר, כי שר התקשורת יפעל לשינוי שיטת הפיקוח על תעריפי בזק כך שהפיקוח ייעשה על ידי קביעת תעריף מירבי.
המשרד מציע שתי חלופות אפשריות לשיטה הישנה. חלופה ראשונה - התשלום חודשי מרבי לקו טלפון יהיה 49.5 שקל ללא מע"מ. תשלום מרבי של 1.6 אג' לדקת שיחה ליעדים נייחים ותשלום מרבי ליעדים ניידים של 1.6 אג' לדקת שיחה בתוספת תשלום לחברת הסלולר עבור השלמת השיחה ברשת הסלולר.
החלופה השנייה מאפשרת הורדת הפיקוח לחלוטין לצד קביעת חבילת טלפוניה מפוקחת הכוללת קו טלפון ו-300 דקות שיחה בעלות חודשית מרבית של כ-43 שקל ועלות מרבית של כ-15 אג' לדקת שיחה החל בדקה ה-301. המשרד מעריך שבשתי החלופות תהיה הפחתה להוצאות הציבור על שירותי הטלפוניה הנייחת של חברת בזק.
בשימוע ל-HOT ובזק מתכוון המשרד להתמודד עם נושא המרווחים שבין המחיר שאותו מוכרות החברות את השימוש בתשתיות למחיר שאותו הוא נמכר לצרכן. לדברי המשרד, צמצום המרווחים מהווה מנגנון המספק הגנה מפני פגיעה אפשרית בתחרות בידי בעלי התשתית בעידן השוק הסיטונאי, באמצעות חיוב בעלי התשתיות לשמור על מרווח בין המחיר הקמעונאי למחירי התשומות הסיטונאיות הנמכרות למתחרים.
אסדרה זו נועדה למנוע מצב בו בעל התשתית קובע את מחיריו הקמעונאיים ברמה הקרובה למחיריו הסיטונאיים ובכך מצמצם את המרווח עבור ספקי שירותים, דבר שעלול לשחוק את הרווח של ספקי שירותים ולהוביל לחוסר כדאיות כלכלית בפעילותם במסגרת השוק הסיטונאי.