טויוטה משקיעה 5 מיליון דולר ב-Autotalks מכפר נטר
החברה פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לכלי רכב חכמים לתקשר ביניהם, ועם תשתיות שונוות. סבב הגיוס שלה, הרביעי במספר, הורחב מ-30 ל-40 מיליון דולר והשתתפו בו משקיעי צמרת מיפן
חברת הסטארט אפ אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, העוסקת בפיתוח של שבבים לתקשורת בין כלי רכב, מרחיבה את סבב הגיוס הרביעי שלה. הסבב הוגדל ב-10 מיליון דולר להיקף של 40 מיליון, מעבר לסכום המקורי שנחשף לפני שלושה חודשים.
- גמידה סל גייסה 40 מיליון דולר לפי שווי של 120 מיליון דולר
- סופטבנק משקיעה 100 מיליון דולר בחברת האבטחה סייבריזן
- הושקה קרן לתמיכה בסטארט-אפים שיפעלו במגזר הציבורי
לסבב הגיוס הצטרפה קרן ההשקעות Mirai Creation, זרוע ההשקעות של טויוטה, שמנוהלת בידי SPARX Group והשקיעה 5 מיליון דולר. משקיע מרכזי נוסף בקרן Mirai Creation הואSumitomo Mitsui Banking Corporation. כמו כן, הורחבה גם השקעת המשקיעים הנוכחיים של אוטוטוקס. סך הגיוסים של אוטוטוקס מהקמתה מגיע ליותר מ-80 מיליון דולר.
בין המשקיעים האחרים בחברה ניתן לציין את Magma Venture Capital, Gemini Israel Fund, Mitsui Global Fund, Amiti Fund, Liberty Ventures ודלק מוטורס, לצד משקיעים חדשים הכוללים את Fraser McCombs Ventures, קרן השקעות הממוקדת בחברות צמיחה בענף הרכב; Vintage Investment Partnersהמשקיעה בחברות צמיחה ו-Samsung Catalyst Fund.
אוטוטוקס הוקמה ב-2008 ומנוהלת בידי חגי זיס, שכיהן במגוון תפקידים ניהוליים, ביניהם סמנכ"ל חטיבת מוצרים בסרגון וסמנכ"ל מו"פ באיזיצ'יפ. סמנכ"ל הטכנולוגיה שלה הוא און הרן, שנמנה על מייסדיה. הרן כיהן בעברו כסמנכ"ל הטכנולוגיות של פסווה הישראלית שנמכרה בשנת 2006 ל-PMC-Sierra ב-300 מיליון דולר. המטה ומרכז הפיתוח של אוטוטוקס, שעובד במתכונת של יצרנית שבבים ללא מפעל ייצור (Fabless), ממוקם בכפר נטר. החברה מעסיקה כ-80 עובדים בישראל, ארה"ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים.
אוטוטוקס מפתחת שבבים לטכנולוגיית V2X שמייצרת תקשורת בין כלי רכב. כיום מקודמת בארצות הברית חקיקה שתחייב התקנת מערכות של תקשורת בין מכוניות. בספטמבר 2016 הודיעה אוטוטוקס כי ענקית מערכות האלקטרוניקה לרכב מיפן דנסו (DENSO), תשלב בפלטפורמת ה-V2X שלה את מערכי השבבים שלה. כמו כן, בתחילת יוני הודיעה אוטוטוקס על השקת טכנולוגיה למניעת תאונות אופנועים באמצעות תקשורת בין מכוניות לאופנועים (B2V – Bike-to-Vehicle) על בסיס מערך שבבי ה-V2X שלה ועל פרויקט פיתוח שמבצעת Bosch הגרמנית, המשלב בין היתר את טכנולוגיית ה-B2V של אוטוטוקס, לצד Ducati ו-Cohda Wireless.
טכנולוגיית V2X, בה מתמחה אוטוטוקס, היא טכנולוגיה המאפשרת תקשורת בין כלי רכב לכלי רכב אחרים (V2V), בין כלי רכב לתשתיות שונות (V2I), בין מכוניות לאופנועים (B2V) ובין כלי רכב להולכי רגל (V2P). הטכנולוגיה פועלת באופן אלחוטי ומשתלבת ביישומי בטיחות וניידות. היא מעצימה את רמת האמון והוודאות של נהגים על ידי סיוע במניעה של תאונות. V2X משלימה מידע שמתקבל מחיישנים אחרים, בפרט במצבים בהם אין קו ראיה ישיר (no-line-of-sight), במזג אוויר קשה או בתנאי תאורה גרועים, ולכן מהווה טכנולוגיה קריטית למניעת תאונות בכלל ותאונות ברכב אוטונומי בפרט.
"ההשקעה של Mirai משקפת הצבעת אמון של ממש כלפי שוק ה-V2V מבוסס ה-DSRC וכלפי אוטוטוקס", אמר זיס. "העובדה שקיבלנו השקעה מוגדלת ממשקיעים כה מכובדים, שמהווים מובילים עולמיים בענף הרכב, מעניקה ערך מוסף נהדר לאוטוטוקס".
"סבב גיוס ההון יאפשר לאוטוטוקס להכין ולהרחיב את הפעילות שלה לקראת תחילת הייצור ההמוני וכן להמשיך לפתח פתרונות תקשורת עבור מכוניות מקושרות ומכוניות אוטונומיות. כתוצאה מכך, אוטוטוקס תמשיך להימצא צעד או שניים לפני המתחרים, כפי שהיה מאז שהחברה נוסדה", הוסיף.