$
מכשירים ומדריכים

למה ויתרה מיקרוסופט על המציאות המדומה ב-Xbox?

תעשיית הגיימינג תולה תקוות רבות בטכנולוגיית VR, תקוות שהופכות לחוסר סבלנות כששחקנית מפתח כמיקרוסופט מתמהמהת בהשקת מוצרים רלוונטיים. האם החברה עומדת לפספס את הרכבת?

ויקי אוסלנדר 16:2622.06.17

מיקרוסופט הציגה בשבוע שעבר את Xbox One X, הדור החדש של קונסולות המשחקים שלה. בחשיפה, שנערכה בתערוכת הגיימינג E3, חסרה התייחסות לטכנולוגיה אחת בולטת: מציאות מדומה.

ענקית הטכנולוגיה נותרה מאחורי סוני, מתחרתה הגדולה בתחום הקונסולות, שכבר מציעה יכולות VR בדגמים האחרונים של פלייסטיישן, ומאחורי המוצרים העצמאיים של HTC ואוקולוס. חברות המשחקים לא נותרו אדישות למוצרים בשוק, ובמהלך E3 חשפו בת'סדה, EA ואחרות גירסאות VR לכותרים שלהן.

אירוע חשיפת ה-Xbox One X אירוע חשיפת ה-Xbox One X צילום: Slashgear

 

בסביבה שכזו, היעדר יכולות VR בגירסה החדשה של אקסבוקס זכתה ללא מעט הרמות גבה, עד שמיקרוסופט נאלצה להגיב. "כולנו מבינים שאנחנו רק בנקודת ההתחלה", אמר בראיון ראש חטיבת האקסבוקס בחברה, פיל ספנסר. "אנחנו במרחק של 5-10 שנים מהתקן אלחוטי במחיר אטרקטיבי לצרכן, עם יכולות ראויות ונוחות שימוש". החברה, לפי הצהרות ראשיה, מעדיפה להתמקד בפיתוח יכולות VR למחשבים אישיים.

 

תעשיית הגיימינג תולה תקוות רבות בטכנולוגיית VR, תקוות שהופכות לחוסר סבלנות כששחקנית מפתח כמיקרוסופט מתמהמהת בהשקת מוצרים רלוונטיים. מנגד, חברות שמיהרו לצאת עם מוצרים ולהוביל את השוק, כמו סוני, HTC ואוקולוס, סובלות מביקורות על תמחור, נוחות ואפילו חוויית שימוש. כך שנקודת הכניסה הראויה לשוק היא נקודת מחלוקת לא קטנה בפני עצמה והימור לא מבוטל. אם מוצרי ה-VR הקיימים יאכזבו, הם עלולים להפיג את תחושות התקווה מפני הצלחת הדור הנוכחי של הטכנולוגיה, בדיוק כפי שקרה לדורות הקודמים. ואם מיקרוסופט תתמהמה יותר מדי היא עוד עלולה לגלות שפספסה את הרכבת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x