טכנולוגיות קרמבה סקיוריטי יותקנו ברכב אוטונומי בצרפת
חברת הסייבר הישראלית מתמחה בתחום אבטחת כלי הרכב. המערכות שלה יוטמעו במכוניות האוטונומיות של VEDECOM Tech, שישווקו לשימוש מסחרי בוורסאי כבר בהמשך השנה ועתידות להגיע לערים נוספות
- ארה"ב: דמוקרטים ורפובליקנים עובדים יחד לקידום רכב אוטונומי
- אינטל: המכונית האוטונומית תציל חיי מאות אלפי אנשים
- אפל נערכת למכונית האוטונומית, מתכננת ניסויים ברשתות דור 5
קרמבה פתחה טכנולוגיה שמאפשרת לחברות הרכב להגן על מכוניות מאיומי סייבר, דרך אבטחת יחידות השליטה האלקטרוניות (ECUs) הנגישות לרשת חיצונית (באמצעות WiFi, Bluetooth וכו'). הניטור שלהן נועד למנוע מהאקרים לחדור דרכן אל הרשת הפנימית של הרכב ולפגוע בפעילותו ובבטיחות הנהג. היא נבדלת מחברות אחרות בתחום בכך שהיא מתבססת על למידה אוטמטית של הגדרות היצרן וחסימה של כל ניסיון חריגה מהן.
המכוניות הראשונות צפויות להתחיל לנסוע בעיירת התיירות ורסאי. "תיירים שיגיעו לאזור יוכלו לשכור מכונית אוטונומית דו-מושבית מדרגה 5 בתחנת הרכבת ולנהוג איתה במסלול מוגדר מראש של 7 קילומטרים", הסביר דוד ברזילי, מייסד ויו"ר קרמבה סקיוריטי. עיריית ורסאי בנתה מסלול חכם שבו המכונית יודעת לדבר עם התשתיות, אבל הוא לא יהיה מוגבל למכוניות אוטונומיות בלבד.
זוהי השקה מסחרית ראשונה של המערכת שמאפשרת לקרמה לגלות נתונים חדשים ולהמשיך לפתח את המערכת. "כבר חסמנו וקטור חדש של פריצות שלא מדברים עליו בתעשייה. אנחנו נחשפים לדברים שלא בתנאי מעבדה ומגלים רבדים חדשים של פריצות", אמר ברזילי.
וידיקום חתמה על הסכמים דומים עם 4 עיריות נוספות בצרפת, גרמניה, איטליה, פורטוגל והולנד ותשיק כ-100 מכוניות אוטונומיות לשימוש מסחרי במהלך השנתיים הקרובות. היא חברה בת מסחרית של השותפות VEDECOM Public Foundation, המוקדשת לעידוד וטיפוח חדשנות תחבורה אוטונומית, שחבריה כוללים את רנו ופז'ו.