פייסבוק תאפשר מנוי לאתרי חדשות דרך האפליקציה
התכונה שפותחה בעקבות בקשות מצד מו"לים ואתרי חדשות תושק לקראת סוף השנה. תהיה פתוחה לכתבות שזמינות באמצעות פלטפורמת פרסום התוכן של פייסבוק
פייסבוק מפתחת תכונה חדשה שתאפשר למו"לים להציע למשתמשים תוכן ומנויים בתשלום דרך אפליקציית המובייל של הרשת החברתית — כך לפי דיווח של "הוול סטריט ג'ורנל".
לפי מקורות המקורבים לנושא, התכונה, שפותחה בעקבות בקשות מצד מו"לים ואתרי חדשות, תושק לקראת סוף השנה. בשלב זה לא ברור האם ההשקה תהיה גלובלית או תוגבל בשלב הראשון לארה"ב ולמדינות נבחרות נוספות.
מרבית הפרטים עדיין נמצאים בגיבוש, ואולם עיקר הדיונים בנושא עם מו"לים התמקדו באפשרות שהתכונה תהיה פתוחה רק לכתבות שזמינות באמצעות Instant Articles — פלטפורמת פרסום התוכן של פייסבוק שמנגישה כתבות דרך אתר הרשת החברתית ולא באמצעות קישור לאתר המפרסם.
כן נידון מודל התשלום של השירות. לדברי מקורות, פייסבוק נוטה למודל שבמסגרתו יוכל כל משתמש לצרוך מספר מוגבל של כתבות בחינם מדי חודש. פייסבוק נוטה לבחור במודל של הצגת עשרה מאמרים חינמיים ודרישת תשלום לצפייה במאמרים נוספים. מדובר במודל דומה לזה שמפעילים "הניו יורק טיימס" ו"הוושינגטון פוסט" ביישומי המובייל שלהם, אך כזה שעלול ליצור חיכוך עם מו"לים כמו "הוול סטריט ג'ורנל" ו"הפייננשל טיימס" שמפעילים מודלים מוגבלים יותר.
בנוסף נידון אופן ביצוע התשלום והאם פייסבוק תגבה עמלה על כל מנוי. לפי מודל אחד, פייסבוק תגבה את התשלום בעצמה ותאגור את פרטי התשלום של המשתמשים (דבר שיכול להרחיב את כמויות המידע שהיא אוספת על פעילותם), אך לא תגבה עמלה.
מו"לים מובילים דחקו בפייסבוק לשלב מנויים בתשלום ב־Instant Articles עוד לפני השקת התכונה. פייסבוק בחנו אז את האפשרות, ואולם הרעיון לא יצא לפעול מכיוון שהחברה לא רצתה להקים מחסומים נוספים בין המשתמשים לתוכן. ואולם, מאז גילו מו"לים רבים, שהכנסותיהם מפרסומות שמוצגות ב־Instant Articles (שמנוהלות על ידי פייסבוק שגם לוקחת נתח מההכנסות) נמוכות מפרסומות שמוצגות באתרים שלהם. זאת, בין השאר, בגלל מגבלה של פייסבוק על מספר וסוג הפרסומות שניתן להציג. פייסבוק, בתגובה, הסירה חלק מהמגבלות והחלה לבחון אפשרות למנויים בתשלום.