הוט מובייל חזרה להוביל את שוק ניודי הסלולר, גייסה במאי 6,124 מנויים
סלקום איבדה 2,264 מנויים ופרטנר 6,837. לפאלפון הצטרפו 1,370 לקוחות חדשים. מגמת הנטישה בגולן טלקום נמשכה עם 4,861 מנויים שעזבו בחודש שעבר
13:0401.06.17
הוט מובייל חזרה להוביל את שוק ניודי הסלולר כשגייסה בחודש מאי 6,124 לקוחות חדשים - 36,515 מנויים מחברות מתחרות עברו אליה ו-30,391 מנויים נטשו. החודש, כך עולה מנתונים של חברות הסלולר.
קראו עוד בכלכליסט:
- שחיקה במכירות וברווחיות של סלקום ברבעון לצד 13 אלף מנויי טלוויזיה חדשים
- פרטנר: מספר המנויים ירד ב-1%, ההוצאות צומצמו, הרווח עלה
- הוט עברה לרווח של 35 מיליון שקל ברבעון הראשון; מגמת נטישת המנויים בטלוויזיה נמשכה
לפני כשבוע הודיעה הוט מובייל על מבצע חדש במסגרתו תמכור מנוי הכולל שיחות, הודעות וגלישה ללא הגבלה ב-45 שקל לחודש, אולם טרם ניתן לקבוע כיצד השפיע המהלך על היקף הניודים הכללי.
חברת הסלולר של רמי לוי, שהובילה בחודש הקודם בזכות חבילה אטרקטיבית למגזר החרדי ב-7 שקלים לחודש, ירדה למקום השני במספר הניודים נטו שעמד נכון לסוף חודש מאי על 4,764 מנויים.
אילוסטרציה צילום: bigstock
חברות נוספות שסיימו את חודש מאי עם מספר ניודים נטו חיובי הם טלזר ופלאפון עם 2,222 ו-1,350, בהתאמה. טלזר נחשבת לשחקנית קטנה בשוק הסלולר, אולם היא צומחת במספר מנויים שעוברים מהחברות הגדולות.
פלאפון רשמה גם החודש את מספר המתניידים הגדול ביותר עם 53,533 מנויים שהצטרפו אליה אולם רשמה גם את מספר הנוטשים הגדול ביותר עם 52,163 (כאמור 1,370 מינויים חדשים במאי). עם זאת מדובר בנתון חיובי עבור פלאפון משום שבמשך תקופה ארוכה רשמה מגמה שלילית בהיקף המנויים. פלאפון משקיעה מאמצים רבים בהפצה במטרה לשמור על נתח שוק משמעותי.
סלקום ופרטנר ממשיכות לאבד מנויים כשבסוף מאי מספר הניודים נטו עמד על נטישת 2,264 ו-6,837 מנויים, בהתאמה. נתונים אלו מצביעים על האסטרטגיה של שתי החברות שמשקיעות משאבים בפיתוח וגיוס מיזמי הטלוויזיה שלהן, הגובות מהן מחיר יקר בתחום הסלולר.
מגמת הנטישה בגולן טלקום נמשכה גם במאי עם 4,861 מנויים שעזבו, למרות מבצעים שהחלו בתחילת החודש. גולן מציעה מנוי ראשון ב-28 שקל לחודש, וכל מנוי נוסף יעלה 21 שקל לחודש, וזאת במטרה לעצור את קצב הנטישה שנרשם מאז הודעתו של הבעלים הקודם על רצונו למכור את החברה.