Sweet Inn גייסה 22 מיליון דולר
החברה מציעה דירות נופש להשכרה בתצורה דומה לשל airbnb, אך משפצת ומעצבת אותן בעצמה וגם מציעה שירותים בדומה למלונות. את סבב הגיוס הובילה קומרה קפיטל והשתתפו בו קבוצת BRM ומשקיעים מהאיחוד האירופי
Sweet Inn הוקמה ב-2014 על ידי פול בסניינו, הכהן כמנכ"ל החברה. היא מעסיקה כיום 150 עובדים, 30 מהם בישראל ומתכוונת לגייס כ-80 עובדים נוספים. החברה מציעה כיום 350 דירות נופש ב-7 ערים בעולם (ברצלונה, פריז רומא בריסל, ליסבון וכן בתל אביב ובירושלים) במתכונת של מלון 4-5 כוכבים. להבדיל מ-Airbnb החברה לא מסתמכת על משכירים חיצוניים; היא שוכרת דירות לטווח ארוך, משפצת ומעצבת אותן מחדש, ומשכירה אותן לתיירים לתקופות קצרות. האורחים יכולים ליהנות משירותים נוספים, כמו שרותי הסעה, הסעדה, ניקיון, כביסה, משלוחים, השכרת רכב, המלצות תיירותיות ועוד.
הכסף מהגיוס הנוכחי ישמש את החברה להרחבת פעילותה באירופה והגדלת מספר חדרי הנופש בערים בהן היא פועלת, כמו גם להשקת הפעילות בערים נוספות כלונדון, אמסטרדם ומילאנו. בשנתיים הקרובות מתכוונת החברה להשיק גם פעילות בארה"ב.
השקעה לא טכנולוגית לצד יתרון טכנולוגי
סיון שמרי דהן מקומרה קפיטל סיפרה ל"כלכליסט": "Sweet Inn מייצגת סוג אחר של חברות שמתמקדות בלקוח הסופי ואינן טכנולוגיות במהותן, אך הן יוצרות לעצמן יתרון תחרותי משמעותי בעזרת טכנולוגיה מעמיקה ומתוחכמת, כמו אובר ו-WeWork. עד כה לא היו קיימות בישראל הרבה חברות כאלה אבל זה תחום שהולך ומתפתחת הודות לטאלנט שנוצר בארץ בחברות כמו 888 ו-Gett למשל".
"הטכנולוגיה של החברה מאפשרת חיבור טוב יותר בין היצע לביקוש, תמחור נכון, יצירת מאגרי מידע גדולים ומתוחכמים והתאמה פרסונלית של שירותים", הוסיפה.
לשאלה מדוע בחרה הקרן להשקיע בחברה שאינה טכנולוגית במהותה והאם לא מדובר בהשקעה בסיכון גבוה, ענתה שמרי דהן: "הקרן שלנו משקיעה בחברות בשלבים מתקדמים, שכבר הציגו מוצר נדרש ויש להן קהל קונים. ל-Sweet Inn כבר יש אופרציה גדולה בעולם, יותר מ-350 דירות שמתופעלות ברמה יומיומית. מהבחינה הזו היא בדיוק כמו החברות האחרות שלנו . הסיכון כאן נמוך יותר מאשר בחברה שעדיין לא פיתחה מוצר ואין לה פידבק מהשוק. כאן יש הוכחת שוק ברורה מאוד ופוטנציאל ענקי".
פול בסניינו, מייסד ומנכ"ל החברה אומר כי "הפופולריות של Airbnb חוללה מהפכה ושינתה את פני התיירות בעולם, עם זאת הדירות שהיא מציעה הן ברמות משתנות וחווית האירוח אינה אחידה. אנחנו נכנסנו לחלל הזה ולמעשה מציעים חווית מלון אלטרנטיבית לקהל יעד המעריך איכות וסטנדרט אחיד וגבוה". לאחרונה הצטרף ל-Sweet Inn דוד סייג כסמנכ"ל טכנולוגיות, כדי להאיץ את פיתוח התשתית הטכנולוגית למתן שירותים ותמיכה בלקוחות הקצה. סייג שימש בתפקיד דומה בחברת Gett.