שירות התשלומים של עליבאבא מגיע לארה"ב
AliPay יהיה זמין ב-4 מיליון בתי עסק במדינה, הודות לשיתוף פעולה בין הענקית הסינית וחברת הסליקה האמריקאית First Data. תפוצתו העולמית עומדת על כ-70 מדינות, יותר משל אפל פיי ואנדרואיד פיי
- מייסד עליבאבא: "בעוד 30 שנה רובוטים יחליפו את המנכ"לים"
- משאירה ל–PayPal רק כסף קטן: הנמלה הסינית שזוממת להשתלט על הבנקאות
- ג'ק מא: תוך 4 שנים מכירות עליבאבא יהיו בגודל של הכלכלה החמישית בעולם
השירות החדש מכוון נכון לעכשיו למשתמשים הסינים שמבקרים בארה"ב, ולא כתחרות ישירה לשירותים דומים מתחרים. "המטרה שלנו היא להרחיב את שירותי התשלום שלנו ליותר מ-4 מיליון התיירים הסינים שמבקרים בארה"ב מדי שנה", ציין נשיא עליפיי צפון אמריקה.
שתי החברות החלו לשתף פעולה בנובמבר 2016 כשהשיקו את הפיילוט לשירות החדש, אז רק למגוון עסקים מצומצם בקליפורניה וניו יורק. המטרה היתה לנגוס בשוק התיירות הסיני בארה"ב שצפוי להכניס 40 מיליארד דולר במהלך 2017.
עליפיי שהוקמה בשנת 2004 היא שירות התשלומים צד שלישי הגדול בסין עם כ-400 מיליון משתמשים פעילים; השירות תומך ב-14 סוגי מטבעות שונים והוא מתבצע באמצעות סריקת QR דרך האפליקציה. שוק שירותי התשלום המקוונים הולך וגדל ולטענת עליבאבא, עליפיי זמין כיום ב-100 אלף בתי עסק ב-70 שווקים מלבד סין, כך שחדירה לארה"ב היא מהלך טבעי עבור החברה. פייפאל, לעומת זאת, תומכת בעסקים בכמעט 200 מדינות ברחבי העולם, אפל פיי זמינה ב-15 מדינות ואנדרואיד פיי - ב-10 בלבד.