עולם מכור: משתמשי המובייל בילו אשתקד 900 מיליארד שעות באפליקציות
מחקר חדש שופך אור על הרגלי השימוש שלנו ביישומי סמארטפונים: רוב המשתמשים מפעילים כ-30 אפליקציות בחודש ופותחים כתשע מהן בכל יום. מהן האפליקציות הכי פופולריות בעולם ומי מכניסה הכי הרבה כסף?
משתמשי המובייל בעולם בילו 900 מיליארד שעות באפליקציות - כך מגלה מחקר מעמיק של חברת App Annie שהתפרסם השבוע. נתוני המחקר מגלים כי רוב המשתמשים מריצים כ-30 אפליקציות בחודש, שהן חצי עד שליש מהיישומים שהורידו למכשירים שלהם - ובכל יום מפעילים המשתמשים תשע אפליקציות.
משתמשי iOS של אפל נוהגים להפעיל יותר יישומים ממשתמשי אנדרואיד. ואולם, משתמשי מערכת ההפעלה של גוגל אוהבים יותר משחקים - ומפעילים אותם בשיעור גדול בכ-30% ממשתמשי האייפון. משך השימוש באפליקציות הולך ועולה ועומד בארה"ב על כשעתיים ורבע ביום. בסין וביפן המספר מגיע לשלוש שעות ואילו בדרום קוריאה - אלופת העולם - נוהגים משתמשים לשהות ביישומי מובייל כשלוש ורבע שעות בממוצע כל יום.
קראו עוד בכלכליסט:
- אפליקציה שהבטיחה תשלום על צפייה ביוטיוב התבררה כשיטה לגניבת פרטי פייפאל
- טורקיה מאשימה אפליקציה במהפכת יולי 2016
- האפליקציה שיכולה לזייף כל קול
מהי האפליקציה הכי פופולרית לאייפון? צילום: גטי אימג'ס
גם אופי השימוש ביישומים עצמם משתנה ממדינה למדינה: בברזיל ומקסיקו, למשל, כמחצית מזמן השימוש הוא באפליקציות תקשורת ומדיה חברתית, בעוד ביפן ודרום קוריאה רבע מהזמן מוקדש למשחקים. למשתמשים אין עדיפות לאפליקציות שמקורן במדינה בה נמצאים וכשמונים אחוז מהיישומים המובילים בשיעור השימוש אינם מובילים בטבלאות ההורדות המקומיות.
איך מרוויחים כסף מאפליקציות?
המחקר מראה כי על אף ששיעור ההורדות ירד במעט, שיעור ההכנסות מאפליקציות ממשיך לצמוח. מפתחי מובייל הכניסו כ-90 מיליארד דולר בשנה האחרונה למפעילי האפליקציות, אך רוב הרווחים לא הגיעו מרכישת יישומים כי אם מפרסום, מרכישת תוכן נלווה ושירותי פרימיום. אלו הם עדיין אפיקי ההכנסה הבולטים ביותר בשוק המובייל.
האפליקציות הרווחיות ביותר עבור המפתחים ממשיכות להיות משחקי מובייל למיניהם, כשהצמיחה ביחס לאשתקד עומדת על 40% וצפויה להימשך: כ-75% מהכנסות יישומי אפל וכ-90% מהכנסות יישומי אנדרואיד מגיעות מקטגוריה זו בחנויות האפליקציות של החברות.
מאות מיליארדי שעות בשנה. אפליקציות מובייל צילום: שאטרסטוק
חוקרי החברה מעריכים כי אפליקציות של קמעונאים גדולים כעליבאבא, אמזון ואיביי צפויות לשאת פירות משמעותיים: שיעור הרכישה דרך יישומי מובייל צפוי לטפס ב-53% ולהגיע לסכום כולל של 220 מיליארד דולר.
לפי פרטי המחקר, האפליקציות שהכניסו הכי הרבה כסף לבעליהן בשנה שעברה היו ספוטיפיי, אחריה ליין היפנית, נטפליקס, אפליקציית ההיכרויות טינדר ו-HBO Now.
מי בראש?
האפליקציה השולטת בהיקף השימוש בקרב משתמשי האייפון היא פייסבוק, אחריה פייסבוק מסנג'ר, יוטיוב, ווטסאפ ואינסטגרם. סנאפצ'ט, שהפופולריות שלה נמצאת בעליה, נמצאת רק במקום השביעי. משתמשי האייפון גם מעדיפים את שירות המיפוי של גוגל על פני זה של אפל: גוגל Maps נמצאת במקום השישי בעוד אפל Maps כלל לא בעשיריה הפותחת.
בקרב משתמשי אנדרואיד, שהם רוב משתמשי המובייל בעולם, הרשימה דומה: ווטסאפ במקום הראשון, אחריה פייסבוק ופייסבוק מסנג'ר, אחריהן אינסטגרם ואז טוויטר. המשחקים המובילים בשתי הפלטפורמות הם פוקימון גו, קנדי קראש סאגה וקלאש אוף קלאנס.