פייסבוק היכתה את התחזיות ובלבלה את המשקיעים
החברה הגדילה את הכנסותיה בכמעט 50% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-8 מיליארד דולר. פייסבוק שינתה ברבעון שחלף את אופן הצגת הדוחות ועברה לשיטת החשבונאית המקובלת - GAAP - והצליחה לבלבל את המשקיעים, שהישוו את הרווח למנייה לשיטה הקודמת וסברו כי החברה פספסה את התחזיות. בפועל הרווח - 1.04 דולר למניה -היה גבוה בהרבה מן החזוי. מניית פייסבוק ירדה לאחר פרסום הדוחות ב-2.4%. מספר המשתמשים בפייסבוק הגיע ל-1.94 מיליארד
פייסבוק שוב שברה את התחזיות: הכנסות הרשת החברתית ברבעון הראשון של 2017 עמדו על 8.03 מיליארד דולר, גבוה משמעותית מתחזיות האנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 7.83 מיליארד דולר.
- פייסבוק מגייסת 3,000 איש שיחפשו תוכן פוגעני בפיד שלכם
- גוגל ופייסבוק חולשות על חמישית מתקציב הפרסום העולמי
- מארק צוקרברג הפתיע משפחה בעיירה באוהיו וסעד עמה ארוחת ערב
מדובר בזינוק מרשים של 49% לעומת הרבעון הראשון של 2016, אז עמדו הכנסות החברה על 5.38 מיליארד דולר. הרווח הנקי של החברה זינק בשיעור של 76% והגיע ל-3.06 מיליארד דולר. הרווח למניה טיפס ב-73% ל-1.04 דולר. הוצאות החברה גדלו ב-40% והסתכמו ב-4.71 מיליארד דולר.
מרבית הכנסות החברה, 7.86 מיליארד דולר, הגיעו מהצגת פרסומות. השאר, 175 מיליון דולר בלבד, מתשלומים ועמלות אחרות. פעילות המובייל של החברה סיפקה 85% מהכנסותיה מפרסומות (66.78 מיליארד דולר). זאת, לעומת 82% מההכנסות ברבעון המקביל ב-2016.
בגזרת המשתמשים, נמצאת פייסבוק במרחק נגיעה מקו ה-2 מיליארד משתמשים פעילים בחודש, אחרי שבסוף מרץ עמד מספר זה על 1.94 מיליארד איש, עלייה של 4.3% לעומת דצמבר 2016 (בניגוד להכנסות, מספר המשתמשים לא מושפע מתנודות עונתיות ולכן המדד הרלוונטי להשוואה הוא הרבעון הרציף ולא הרבעון המקביל בשנה שעברה).
מספר המשתמשים הפעילים ביום עלה ב-4.1% והגיע ל-1.28 מיליון איש. בניגוד לרבעונים קודמים, פייסבוק לא פרסמה הפעם את מספר המשתמשים הפעילים במובייל. תחת זאת, סיפקה החברה נתון חדש: מספר העובדים בחברה. זה גדל ב-38% לעומת הרבעון הראשון של 2016, ועמד בסוף מרץ על 18.77 אלף איש.
מרבית המשתמשים הפעילים של פייסבוק (716 מיליון איש בחודש) נמצאים באזור אסיה-פסיפיק. האזור הגיאוגרפי שמוגדר בדו"חות החברה כ"שאר העולם" הוא השני בחשיבותו במספר המשתמשים (632 מיליון איש), לאחריו אירופה (354 מיליון) וצפון אמריקה (234 מיליון).
בחלוקה לפי הכנסות, מנגד, התמונה כמעט הפוכה כאשר צפון אמריקה נמצאת בראש הטבלה עם 3.97 מיליארד דולר מהכנסות פייסבוק, ולאחריה אירופה (1.91 מיליארד דולר), אסיה-פסיפיק (1.38 מיליארד דולר) ושאר העולם (784 מיליון דולר בלבד).
"היתה לנו התחלה טובה ל-2017", אמר מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בהודעה לעיתונות. "אנחנו ממשיכים לבנות ולפתח כלים שיתמכו בקהילה גלובלית חזקה".
למרות הדוחות הטובים נסחרה מניית פייסבוק לאחר תום המסחר, ולאחר פרסום הדוחות, בירידה חדה של 2.4%. ההערכה היא כי הירידה באה מבלבול המשקיעים - פייסבוק שינתה ברבעון החולף את דרך הצגת הדוחות לשיטה החשונאית המקובלת - GAAP. המשקיעים שהישוו את הרווח למניה לתחזיות המוקדמות שנבנו על פי השיטה החשבונאית הקודמת (NON GAAP) סברו כי החברה פספסה בשורת הרווח למניה, אך על פי שיטת החישוב החדשה שהציגה החברה, הרווח למנייה שעמד על 1.04 דולר למניה היה גבוה בהרבה מן התחזיות המוקדמות (0.87 סנט).