גוגל ופייסבוק חולשות על חמישית מתקציב הפרסום העולמי
לפי חברת המחקר זנית, ענקית החיפוש הגדילה ב-17% את הכנסותיה מפרסום ל-79.4 מיליארד דולר בשנה שעברה. הרשת החברתית רשמה הכנסות של 26.9 מיליארד דולר אשתקד - זינוק של 57% לעומת 2015. אילו עוד ענקיות טכנולוגיה נוגסות בנתח משמעותי מעוגת הפרסום?
גוגל שומרת על המקום הראשון כחברה בעלת ההכנסות מפרסום הגבוהות בעולם. ענקית החיפוש האמריקאית רשמה הכנסות של 79.4 מיליארד דולר מפרסום בשנת 2016, זאת לעומת 67.4 מיליארד דולר ב-2015. כך לפי מחקר של חברת המחקר זנית.
- אזרח ליטא עקץ את פייסבוק וגוגל במאה מיליון דולר
- שכרו של מנכ"ל גוגל ב-2016: 200 מיליון דולר
- קטינים דיכאוניים עם דימוי גוף שלילי? פייסבוק עושה מכם כסף
גוגל הצליחה לעשות זאת למרות חרם הפרסומות ממנו סבלה בחודשים האחרונים. לפי הדירוג, הפרסום הדיגיטלי מהווה את הפלטפורמה העיקרית שבה בוחרים מפרסמים, זאת לעומת דרכים מסורתיות יותר כמו הטלוויזיה והרדיו.
המקום השני שייך לפייסבוק, שהדיחה את חברת הסרטים דיסני שנפלה למקום החמישי. הרשת החברתית הגדולה בעולם רשמה הכנסות מפרסום בהיקף 26.9 מיליארד דולר בשנה החולפת – כשליש מהמקום הראשון. זינוק של 57% לעומת 2015, אז הכניסה פייסבוק 17.1 מיליארד דולר מפרסום. גוגל ופייסבוק הכניסו יחדיו כ-20% מכלל תקציב הפרסום ברחבי העולם, זינוק של פי שניים בחמש השנים האחרונות.
חברת המדיה המסורתית עם נתח ההכנסות הגדול ביותר היא קומקסט. חברת השידור והכבלים האמריקאית רשמה הכנסות של 12.9 מיליארד דולר הכנסות מפרסומות, זאת לעומת 11.5 מיליארד דולר בשנת 2015.
מתוך 30 המקומות הראשונים, כפי שדורגו על ידי זנית, שבע הן חברות שכל הכנסות הפרסום שלהן הוא באמצעות הפלטפורמה הדיגיטלית. סך הכול שבע חברות אלו הניבו הכנסות בהיקף 132.8 מיליארד דולר מפרסומות.
מלבד גוגל ופייסבוק מדובר בבאידו הסינית במקום רביעי, מיקרוסופט במקום התשיעי, יאהו במקום ה-13, וריזון במקום ה-21 וטוויטר, שחותמת את הרשימה במקום ה-30 והאחרון. השבע מהוות 73% מסך כל הפרסום באינטרנט ו-24% מסך ההוצאות העולמיות בפרסום.
אף שטוויטר יודעת לא מעט ירידות בשנים האחרונות, היא החברה עם הזינוק הגדול ביותר בשיעור ההכנסות מפרסום בתקופה שבין 2012 ל-2016 עם 734% זינוק בהכנסות מפרסום. טנסנט הסינית במקום השני עם זינוק של 697%, ופייסבוק במקום השלישי עם זינוק של 528% באותה תקופה.
הדו"ח של זנית על חברות התקשורת הגדולות בעולם מופק זה עשור והוא בוחן הכנסות מפרסום בלבד (ללא פעילויות נוספות).