מקום שלישי - Cybereason: הגנה אגרסיבית
סייבריזן נוסדה לפני חמש שנים בלבד, ומאז ההתרחבות שלה לא עוצרת. החברה, שמזהה התנהגות זדונית במחשבי ענקיות כמו סופטבנק ולוקהיד מרטין, נושאת כעת את פניה לאפריקה
מוצר: פלטפורמה ארגונית להגנה מפני תקיפות סייבר
מייסדים: ליאור דיב, יונתן שטרים־עמית ויוסי נער
הקמה: 2012
עובדים: 300 ביפן, ישראל, בריטניה ובוסטון
גיוסים: כ־90 מיליון דולר מסופטבנק, לוקהיד מרטין, ספארק קפיטל ו־CRV
סייבר הוא אחד התחומים הבולטים של עולם ההייטק הישראלי, אולם המספרים מטעים מעט שכן מבין 450 החברות הפעילות כיום בתחום, רק מעטות מצליחות לעשות את המעבר מסטארט־אפ צעיר לחברת צמיחה.
ועידת כלכליסט להייטק וחדשנות בניו יורק תיערך ב-16-18 במאי. לפרטים והרשמה לחצו כאן
אחת הבולטות שבהן היא סייבריזן (Cybereason), שפיתחה פלטפורמה קלה להתקנה לשימוש בארגונים גדולים. הפלטפורמה של החברה אוספת מידע מכל מכונות הקצה בארגון, מנתחת אותו כדי לזהות התנהגויות זדוניות ועוצרת התקפות בזמן אמת. המוצר של סייבריזן מספק ללקוחות גם מודיעין זמין וקל להבנה, ומאז שנוסדה ב־2012 על ידי ליאור דיב, יונתן שטרים־עמית ויוסי נער, הצליחה החברה להוסיף לרשימת לקוחותיה חברות ענק בינלאומיות רבות.
אחד הדברים שמייחדים את סייבריזון מהמתחרות שלה בתחום הוא ההתרחבות האגרסיבית שלה, שלא הואטה מאז הוקמה, והתנהלותה כחברה גלובלית לכל דבר ועניין.אם בשנה שעברה היא הרחיבה את הפעילות שלה בארצות הברית, ביפן ובלונדון וביססה שיתופי פעולה מוצלחים עם לוקהיד מרטין האמריקאית וסופטבנק היפנית — הרי שהשנה היא נושאת את עיניה לשווקים חדשים כגון אפריקה, יבשת אליה רוב חברות ההייטק הישראליות לא מכוונת בדרך כלל.
בהתאם, מספר העובדים בחברה יותר מהוכפל בשנה האחרונה והיא ממשיכה לגייס עובדים חדשים, בעיקר בישראל, מתוך ציפייה להמשיך ולהרחיב את נתח השוק שלה בממדים דומים גם השנה.
החברה אמנם לא ביצעה גיוסים חדשים בשנה האחרונה, אך את השנה שלפניה היא סיימה עם שני סבבים מרשימים שהסתכמו בכ־75 מיליון דולר, שסייעו לה לממן את ההתרחבות וגיוסי כוח האדם. את הכספים גייסה סייבריזן מסופטבנק ולוקהיד מרטין ומהקרנות ספארק קפיטל ו־CRV.
החברה התרחבה בשנה החולפת גם למשתמשים הארגוניים הקטנים יותר, כששחררה תוכנה חינמית בשם RansomFreee להתמודדות עם התקפות כופר. התקפות אלו הפכו לאיום הדיגיטלי המוביל בשנה החולפת, ולפי הערכות מומחים היקף הכופר ששולם במהלך 2016 הסתכם בכמיליארד דולר.
השוק הזה צפוי לגדול אפילו יותר במהלך 2017, ולכן החברה משקיע יותר משאבים במוצרי הגנה ספציפיים להתקפות כופר. במקביל עובדים בחברה על פיתוח מוצרים חדשים שצפויים לצאת לשוק השנה.