הפתעה: דפדפן כרום יתחיל לחסום פרסומות עבורכם
הדפדפן של גוגל צפוי לחסום פרסומות עם צליל או וידאו המתנגן אוטומטית, "מודעות קופצות" ופרסומות המוגדרות כפוגעניות. מה עומד מאחורי המהלך הזה - שמבוצע בידי חברה שפרסום באינטרנט הוא ערוץ הכנסה מרכזי עבורה?
- מיקרוסופט: דפדפן כרום של גוגל "קורע" את הסוללה שלכם
- גוגל הוסיפה תמיכה ל-Cardboard במערכת המציאות הווירטואלית של כרום
השימוש הרחב בחוסמי פרסומות מהווה כאב ראש לא קטן לאתרי תוכן שמתפרסמים ממודעות - וחלקם אף חוסמים גולשים שעושים שימוש בתוספים אלו. הטמעת חוסם פרסומות מובנה בכרום עתידה להחריף משמעותית בעיה זו שכן היא תהפוך את השימוש בו לנחלתם של מרבית הגולשים, כולל אלו שלא יודעים להשתמש בהם כיום.
לפי הוול-סטריט ג'ורנל, חוסם הפרסומות יופעל כנראה כברירת מחדל ויסנן כנראה רק פרסומות שפוגעות בחוויית המשתמש. פרסומות אלו ייקבעו על ידי Coalition for Better Ads, ארגון שהוקם על ידי חברות מדיה ומפרסמים, ובהם גם גוגל. לפי התקנים שקבע ארגון זה, פופ-אפים או פרסומות עם וידאו או קול שמתנגדים אוטומטית נמצאים "מתחת לסף הראוי". עם זאת, גוגל שוקלת גם לחסום את כל הפרסומות באתרים שבהם פרסומות פוגעניות, ולא רק את הפרסומות הפוגעניות עצמן - מהלך שייאלץ אתרים רבים להעלים פרסומות אלו לחלוטין.
החברה צפויה להכריז על חוסם הפרסומות רשמית בתוך כשבוע, ואולם לדברי מקורות היא עדיין עובדת על הפרטים הספציפיים ויכולה גם להחליט בסופו של דבר שלא להתקדם עם ההשקה. גוגל סירבה להגיב לדיווח.
החוסם עתיד לשרת היטב את האינטרסים של גוגל. ראשית, הוא לא יחסום פרסומות של החברה, שכוללות טקסט בלבד, ובכך ייתן לה יתרון משמעותי לעומת מפרסמים אחרים. בנוסף, באמצעות שילובו מקווה גוגל להפחית את השימוש בתוספים חיצוניים שחוסמים את כלל הפרסומות ברשת, כולל את שלה. לפי הערכות, כרבע מהגולשים בארה"ב עושים כיום שימוש בחוסם פרסומות, דבר שיש לו השלכות ישירות על הכנסות החברה.