פייסבוק וגוגל מעלות הילוך במלחמה בחדשות מזויפות
נושא החדשות המזויפות הפך לאחד ממוקדי הביקורת העיקריים נגד גוגל, פייסבוק וטוויטר. שתי הראשונות השיקו כמעט במקביל כלים שאמורים לסייע למשתמשים להבדיל בין תוכן אמיתי למפוקפק
- גוגל מציעה חבילת הגנה מפני תקיפות סייבר; פייסבוק משיקה פיצ'ר נגד חדשות מזויפות
- כך מפיץ הרמקול החכם של גוגל חדשות מזויפות
- מבצע חיסול החדשות המזוייפות של פייסבוק יצא לדרך
הכלי החדש של פיייסבוק, שפותח עם עמותת First Draft, ילמד גולשים איך לזהות חדשות מזויפות. בתור התחלה, הוא יהיה זמין למספר מצומצם של גולשים ב-14 מדינות. כשגולשים יקליקו על הכלי, בראש הניוז פיד שלהם, הם יופנו למידע ומשאבים וממרכז העזרה של פייסבוק, ובהם טיפים לזיהוי פייק ניוז, כמו בדיקות כתובת האתר, חקירת המקור וחיפוש אחרי מידע נוסף בנושא.
"אנחנו יודעים שאנשים רוצים לראות מידע מדויק בפייסבוק, וגם אנחנו", אמר סגן נשיא פייסבוק, אדם מוזרי, בהודעה לעיתונות. "חדשות שגויות ומתיחות פוגעות בקהילה שלנו. לכולנו יש אחריות לבלום את התפשטותן של פייק ניוז. הניוז פיד הוא מקום לתקשורת אותנטית. שיפור אוריינות החדשות נמצא בעדיפות גלובלית, ואנחנו צריכים לעשות את חלקנו כדי לסייע לאנשים להבין איך לקבל החלטות בנוגע למקורות שאפשר לבטוח בהם".
גוגל, בינתיים, לא מסתפקת בחינוך הגולשים ומתחילה להצמיד לתוצאות חיפוש רלוונטיות מידע מאתרי אימות עובדות, שיתנו אינדיקציה על אמינותו. המהלך יצא לדרך כבר באוקטובר, איך היה זמין רק בכמה מדינות בגוגל ניוז. כעת, אחרי קבלת פידבק ממשתמשים וממו"לים, מושקת התכונה לכל הגרסאות המקומיות של גוגל ניוז, וכן למנוע החיפוש עצמו.
"לראשונה, כשתבצעו חיפוש בגוגל תקבלו תוצאות מהימנות שכוללות אימות עובדות לטענות פומביות", נכתב בפוסט בבלוג הרשמי של גוגל. "המידע יוצג בצורה ברורה בעמוד התוצאות. קיצור תוצאות החיפוש יכלול מידע על הטענה, מי העלה אותה, והאימות שלה".