מכה נוספת לאובר: פעילותה נאסרה לחלוטין באיטליה
שופט באיטליה אסר על פעילות חברת שיתוף הנסיעות במדינת המגף בעקבות תביעה שהגישה שורה של איגודי מוניות
16:3508.04.17
מכה נוספת לאובר: פעילות החברה באיטליה נאסרה לחלוטין בהחלטת שופט שהתקבלה אתמול (שישי) בעקבות תביעה שהגישו שורה של התאגדויות נהגי מוניות במדינה. ההחלטה מרחיבה את האיסור שהוטל לפני שנתיים על הפעלת שירות UberPop במילאנו, אבל שירותים אחרים של החברה המשיכו לפעול ללא הפרעה.
ההחלטה, על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, אוסרת על החברה לספק שירותי הסעות באמצעות האפליקציות שלה ואוסרת עליה לפרסם את השירותים במדינה. הסיבה להחלטה הוגדרה כ"תחרות בלתי הוגנת" מצד חברת הנסיעות השיתופיות. אובר יכולה לעתור נגד ההחלטה תוך 10 ימים או שתצטרך לבחור בין הפסקה מוחלטת של פעילותה לבין קנס של 10 אלפי דולרים על כל יום של המשך הפעילות באופן לא חוקי.
קראו עוד בכלכליסט:
- פרשת אובר-אוטו-גוגל מסתבכת והופכת לכמעט פלילית
- אובר תחוייב לחשוף מסמכים או לוותר על טכנולוגיית הרכב האוטונומי שלה
- סיבוב שני: אובר מחזירה לכבישים את המכוניות האוטונומיות שלה
הפגנה של נהגי אובר מול מטה החברה בניו יורק צילום: בלומברג
"אנו המומים מההחלטה, שמתבססת על חוק בן 25 שנה, ונעתור לביטולה. ממשלת איטליה צריכה להפסיק לבזבז זמן ולהחליט עכשיו אם היא מעוניינת להישאר כבולה לעבר ולהגן על רווחים של קבוצות פריבילגיות או שהיא רוצה לאפשר לאזרחי איטליה ליהנות מטכנולוגיה מתקדמת", הצהירו עורכי הדין של החברה בתגובה להחלטה.
"אנו שמחים על הישג נוסף במסגרת המאבק המשפטי שאותו אנו מנהלים מאז 2015. התנהלותה של אובר היא הצורה הבוטה ביותר של תחרות לא הוגנת שאי פעם נראתה בשוק התחבורה האיטלקי", טענו מנגד עורכי הדין של התאגדויות נהגי המוניות.
אובר מתמודדת עם מאבקים רגולטוריים ומשפטיים, בעיקר מצד גופים המייצגים נהגי מוניות מקומיים ותיקים, בשורה של מדינות בהן צרפת, ספרד, גרמניה ופולין, כאשר בחלק מהמקרים נאלצה החברה להגביל את פעילותה באופן חלקי. בדנמרק נחלה החברה תבוסה כאשר הודיעה לפני שבוע כי תפסיק מיוזמתה את פעילותה במדינה בעקבות חוק חדש הדורש ממנה לעמוד באותם התנאים כמו אלו החלים על מוניות רגילות. בישראל החברה מפעילה כיום שירות מוגבל בלבד של הסעות בשעות הלילה בסופי שבוע בת"א על ידי נהגים פרטיים (אובר נייט) שגם הוא נתון תחת חקירה של משרד התחבורה בחשד להפרת חוק.
במקביל החברה מתמודדת עם שורה ארוכה של קשיים ושערוריות: תאונה ראשונה לאחד מרכביה האוטונומיים לפני שבועיים, תביעה מצד גוגל בטענה לגניבת סודות מסחריים מפרויקט הרכב האוטונומי של החברה, שורה ארוכה של טענות על הטרדות מיניות ואווירה סקסיסטית בתוך החברה, ביקורת ציבורית על פרויקט "גרייבול" שנועד להפריע לנציגי אכיפת החוק לקנוס אתה נהגיה במספר ערים שהטילו מגבלות על פעילותה, וסרטון שתיעד עימות בין מנכ"ל החברה טראויס קלניק לאחד מנהגיה ואילץ אותו לפרסם התנצלות פומבית.