מאקרו טכנולוגי
מלכודת דבש : אפל מזכירה למה אסור להסתמך על לקוח מרכזי בודד
חברת אימג'יניישן הבריטית מצאה את עצמה מול שוקת שבורה לאחר שהלקוחה הגדולה והכמעט יחידה שלה - אפל - זנחה אותה לאנחות
- ממשלת אוסטרליה תובעת את אפל: השביתה אייפונים בגלל שתוקנו במעבדה פרטית
- באיחור אופנתי: מיקרוסופט משיקה אפליקציה תואמת סנאפצ'ט מבוססת בינה מלאכותית
- רוצים ויזה לארה"ב? תתכוננו לספק את סיסמת הפייסבוק שלכם
עבור מי שעוקבים אחר אפל לא מדובר בהפתעה. החברה ידועה באכזריותה כלפי שותפותיה, שלרגע נהנות מהכנסות עצומות הודות לשילוב רכיביהן במוצרי החברה ושנייה לאחר מכן נזרקות לכלבים בעקבות שינוי אסטרטגי. העבודה עם אפל מבטיחה יוקרה, הכנסות ופתיחת דלת לשווקים ולקוחות חדשים, אך כל אלה כרוכים בתלות כמעט מוחלטת בחברה ובאסטרטגיה שלה.
יש חברות שהצליחו לנווט במערכת היחסים הבעייתית הזאת, בין המפורסמות בהן פוקסקון מטייוואן, שבנתה אימפריה על היותה ספקית ייצור של החברה מקופרטינו, סמסונג ו־LG. אך חברות אלה הן תאגידים גדולים עם תמהיל הכנסות מגוון, שמשחרר אותן מתלות מוחלטת בלקוח זה או אחר. חברות קטנות יותר, ודאי כאלה שמתמקדות בתחום אחד, חשופות הרבה יותר לסיכונים שבעבודה עם חברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם. מפתה לשבץ את אפל ברשימת הלקוחות, בייחוד כשמדובר בחברה קטנה ולא מוכרת.
אבל הפיתוי מגיע לעתים במחיר כבד, שעלול להגיע לכדי מחיקת החברה. במקרה כזה, כפי שגילו כבר כמה וכמה חברות, העבודה עם אפל עלולה להתגלות כמלכודת דבש.