בעקבות תאונה: אובר משעה את תוכנית הרכב האוטונומי שלה
אובר הודיעה כי שני ניסויי השטח שהיא עורכת עם מוניות אוטונומיות יופסקו עד לסיום חקירת התאונה הקשה שארעה אתמול באריזונה, בה היתה מעורבת אחת ממוניות החברה שמשתתפות בפיילוט
צילומים וסרטונים שמופצים ברשת ובכלי התקשורת ביממה האחרונה מציגים את תוצאות ההתנגשות, שהתרחשה אתמול בבוקר בעיר טמפה: מכונית הוולבו של אובר שרועה על צידה על הכביש, ולצידו הרכב כפי הנראה גרם לתאונה, מכונית כביש-שטח של פורד שצידה הימני נמעך באופן דרמטי.
- עוד צרות לאובר: מכונית אוטונומית של החברה הייתה מעורבת בתאונה
- נשיא אובר התפטר: "תפיסת המנהיגות שלי אינה מתאימה למה שראיתי בחברה"
- אינטל ומובילאיי מהמרות על שוק שרווי בשחקניות חזקות
זו התאונה הפומבית הראשונה בה מעורב רכב אוטונומי של אובר ואחת התאונות הקשות בהיסטוריה הקצרה של רכבים אוטונומיים על כבישים ציבוריים. בשנה שעברה איבד נהג של מכונית טסלה את חייו בתאונה בעת שרכבו נשלט על ידי המחשב, התקרית החמורה ביותר מסוג זה עד כה, והרכבים של גוגל היו מעורבים במספר תאונות קלות בשנים האחרונות, ללא נפגעים כלשהם.
תוכנית הרכב האוטונומי של אובר היא אחד המיזמים הבולטים כיום בתעשיה ואחד הבודדים שכוללים ניסויים בהיקף רחב על כבישים ציבוריים, שמופעלים מאז אוגוסט בפיטסבורג ומתחילת השנה גם באריזונה. התוכנית, עם זאת, סובלת גם מלא מעט קשיים - סכסוך משפטי עם גוגל הטוענת כי אובר ו-Otto גנבו ממנה סודות מסחריים, לצד מקשיים טכנולוגיים, נטישת אנשי מפתח בפרויקט ובעיות ניהוליות קשות, לפי תחקיר שפורסם בסוף השבוע באתר re/code.
הסרטון לאחר התאונה:
אלו מצטרפים לשורה ארוכה של פרשיות שליליות האופפות את החברה - התפטרות דרמטית של נשיא החברה ג'ף ג'ונס, טענות להטרדות מיניות ואווירה סקסיסטית מצד עובדות רבות, עימות של המנכ"ל טראוויס קלאניק עם אחד הנהגים שתועד בווידאו ואילץ אותו לפרסם התנצלות, וחשיפת התוכנית החשאית "גרייבול" לזיהוי אנשי אכיפת חוק המשתמשים באפליקציה והרחקתם ממוניות החברה