טוויטר שוקלת לראשונה לגבות תשלום ממשתמשים
הרשת החברתית עשויה להציע למשתמשים כבדים, ובהם עיתונאים ואנשי שיווק, לרכוש גרסה מורחבת של ממשק המשתמש המקצועי טוויטדק
- טוויטר נלחמת בקיצוניים: השעתה 377 אלף חשבונות בשל קידום טרור
- לא בבית ספרנו: האיחוד האירופי מהדק את הטבעת סביב פייסבוק, גוגל וטוויטר
- גרמניה ובריטניה יד ביד נגד פייסבוק וטוויטר
"הגרסה המתקדמת תכלול כלים חזקים יותר מאלו הקיימים היום עבור עיתונאים, משווקים ומשתמשים מקצוענים אחרים, כאלו שיעזרו להם להבין מהר יותר מה מתרחש בעולם, להשיג תובנות טובות יותר ולקבל מושג רחב יותר על נושאי השיחה בטוויטר", כתבה החברה בטקסט שצורף לסקר, בו נשאלו המשתמשים אם יהיו מעוניינים במוצר כזה. טוויטדק עצמו הוא ממשק משתמש מתקדם יותר מהגרסה הרגילה של טוויטר שמיועדת למשתמשים כאלו, אבל עד כה הוא הוצע ללא תשלום.
"הגרסה החדשה תציע יכולות מתקדמות לצפיה בפוסטים, פרסום תכנים, אנליזה של טרנדים ופעילויות, בלוח בקרה הניתן להתאמה אישית", הסבירה החברה לצד צילומי מסך המציגים קונספט לממשק המשתמש החדש, שטרם פותח בפועל. למרות שלא צוין במפורש כי היא תדרוש עבורו תשלום או מה יהיה גובהו, ניתן להבין כי זו הכוונה מהגדרתו כ"שירות פרימיום שיציע חוויה נטולת פרסומות".
ברבעונים האחרונים נאבקת טוויטר בנסיון למנוע את עצירת הגידול בהכנסותיה, עד כה ללא הצלחה מרובה - ברבעון האחרון של 2016 צנח קצב הגידול השנתי בהכנסות לאחוז בודד, הנתון הגרוע ביותר בתולדות החברה. שירות מהסוג אותו היא בוחנת יוכל לספק לה ערוץ הכנסות חדש שיצמצמם את התלות שלה בהכנסות מפרסום.