בריחת המפרסמים מגוגל מתרחבת לארה"ב: 4 חברות ענק הודיעו על עצירה חלקית של קמפיינים
על אף הנסיונות של גוגל לשנות את מדיניותה, החברות האמריקאיות ורייזון, GSK ,AT&T ואנטרפרייז מצטרפות למפרסמים בבריטניה. זאת בעקבות החשיפה כי פרסומות של מותגים רבים מוצגות בתוך אתרים של ארגוני טרור איסלמיים ולצד תכנים נאו-נאצים
הפרשה החלה עם חשיפת הטיימס אוף לונדון שמצאה בחודש שעבר כי פרסומות של מותגים רבים מוצגות בתוך סרטונים ואתרים של קיצונים איסלמיסטיים, בהם תומכי דעאש וארגוני טרור אחרים, ולצד תכנים נאו-נאציים ואתרי הכחשת שואה. מספר שבועות לאחר מכן הודיעו מקדונלדס, מרצדס-בנץ, ממשלת בריטניה ומפרסמים רבים נוספים, בעיקר בבריטניה, כי יפסיקו לפרסם בפלטפורמות של גוגל עד לטיפול בבעיה, מחשש לפגיעה בערך המותגים שלהם. חברת המחקר פיבוטאל הורידה את דירוג מניית החברה, שאיבדה בימים האחרונים 2.4 אחוז מערכה.
- גוגל מציעה חבילת הגנה מפני תקיפות סייבר; פייסבוק משיקה פיצ'ר נגד חדשות מזויפות
- גוגל משנה את הגדרות הפרסום שלה, בעקבות סערת שיח השנאה שהתעוררה בבריטניה
- הנזיפה הבריטית שסחטה מגוגל הבטחה לשנות את מדיניות הפרסום
"אנו מוטרדים עמוקות מהאפשרות שהמודעות שלנו הופיעו לצד תכנים שמעודדים טרור ושנאה, ועד שגוגל תוכל להבטיח שזה לא קורה שוב, אנו מסירים את המודעות שלנו מכל הפלטפורמות של גוגל למעט מנוע החיפוש", הצהירה AT&T. בורייזון הסתפקו בנוסח מתון יותר, שהצהיר על הסרה מיידית של מודעות מאתרי השנאה בלבד, אבל הודיעו כי החברה תפתח בחקירה פרטית כדי להבין עד כמה הבעיה פגעה בה וכיצד היא התרחשה.
מגוגל נמסר בתגובה לדיווחים כי "אנו לא מתייחסים ללקוחות ספציפיים, אבל התחלנו בבחינה רחבת היקף של מדיניות הפרסום שלנו ואנו מחויבים לאפשר למותגים שליטה טובה יותר על המקומות בהם המודעות שלהם מוצגות".