התדמית המגניבה של גוגל מפריעה לה בשוק הארגוני
הצלחתה של גוגל בתחום הצרכני מחבלת בנסיונה לפרוץ לתחום המחשוב הארגוני. האם היא תוכל להשיל את התדמית המגניבה מדי שלה?
כנס מחשוב הענן שערכה גוגל בסוף השבוע שעבר היה מבחינת קריאת מלחמה על מובילות השוק מיקרוסופט ואמזון. הטכנולוגיה של גוגל, כמי שנולדה וצמחה באינטרנט, מאפשרת לה לספק מגוון מוצרים שלא יפלו באיכותם מהמתחרות.
- אפליקציית Allo של גוגל חשפה מידע אישי של משתמשים בטעות
- גוגל מציגה: לוח אלקטרוני מחיק לשיתוף מידע בין עובדים
- גוגל נחושה להחזיר לידיה את השליטה על הענן
אבל כדי להתחרות בהן ביעילות היא נדרשת ליותר מהשקעה כספית בתחום מחשוב הענן, שבשלוש השנים האחרונות הסתכמה ב־30 מיליארד דולר — כפול מהשקעתה של מיקרוסופט באותה עת.
לפי הצהרות סמנכ"לית הכספים של גוגל רות' פורת, עיקר ההשקעה הופנתה להקמת מרכזי נתונים. בכוונת החברה לפתוח עוד 11 מרכזים בנוסף לשישה שכבר יש לה (בלוח זמנים שלא נמסר), ובכך ליישר קו עם 16 מרכזי הנתונים של אמזון. כיוון השקעה נוסף הוא חבילת האפליקציות הארגוניות G Suite (לשעבר גוגל דוקס), שמתחרה ראש בראש באופיס 365 בענן של מיקרוסופט, ונועדה לספק מוצר משלים לג'ימייל לעסקים ולדרייב.
גוגל נמצאת במאבק מורכב. ראשית היא נדרשת להתחרות על מכירות טכנולוגיה לארגונים לחברות גדולות ובינוניות. בהתחשב בנקודת הפתיחה שלה היא הצליחה לא רע וצירפה את בנק ההשקעות HSBC, הום דיפו וסנאפ.
בעיה מרכזית אחרת היא אקסל: יישום גליונות הנתונים הוותיק של מיקרוסופט שולט בשוק וגוגל טרם הצליחה לו מענה הולם. במקביל, גוגל סובלת מבעיית תדמית קשה של חברה צרכנית מובהקת הודות לזיהויה עם חיפוש ברשת ומכשירי אנדרואיד. השאלה היא כמה זמן ייקח לה להתנער מהתדמית ולרכוש את אמונן של חברות הפורצ'ן 500.