בלי הקלקות: גוגל מאפשרת זיהוי גולשים אנושיים ללא צורך בסימון תיבות
השיטה המקובלת עד היום דרשה הקלקה על תמונות או הקלדה של טקסט. כעת מערכת ה-CAPTCHA תדע לזהות התנהגות של גולש אנושי באופן אוטומטי ושקוף לחלוטין
אחרי שהחליפה את מנגנון CAPTCHA הוותיק באמצעי הזיהוי המכונה No CAPTCHA, שפועל באמצעות סימן הריבוע שלצד המשפט "אני לא רובוט". הולכת גוגל צעד נוסף קדימה ומאפשרת לאתרים להבדיל בין משתמשים אנושיים לבין בוטים מבלי לדרוש מהמשתמש לבצע פעולה כלשהי.
- חדש מגוגל: כפתור שיוודא שאתם אנושיים
- גוגל מציגה: לוח אלקטרוני מחיק לשיתוף מידע בין עובדים
- גוגל נחושה להחזיר לידיה את השליטה על הענן
הטכנולוגיה, המכונה Invisible CAPTCHA, נחשפה אתמול (שבת). היא מתבססת על בינה מלאכותית שבוחנת את התנהגות המשתמש בעת הכניסה לאתר לצד אלגוריתמים של ניהול סיכונים. כאשר המערכת חושדת כי המשתמש עשוי להיות בוט היא מציגה לו מנגנוני סימון שדורשים תגובה פעילה, כמו שאלת "אני לא רובוט" או מנגנון זיהוי הטקסטים.
החברה לא פרסמה פרטים מדויקים על פעולתו של מנגנון זיהוי ההתנהגות, וכפי הנראה שהיא משתמשת בו בעקיפין כדי לשפר את היכולות של טכנולוגיות הבינה המלאכותית שלה, כפי שעשתה עם הגרסאות הקודמות.
הטכנולוגיה המקורית של החברה פותחה על ידי קבוצת חוקרים באונ' קרנגי מלון תחת השם reCAPTCHA, כדרך לזהות משתמשים אנושיים ובו זמנית לבצע דיגיטציה של טקסטים מודפסים. היא נרכשה על ידי גוגל ב-2008, כאשר ב-2013 שוחרר העדכון לגרסת "אני לא רובוט", שעושה גם היא שימוש בבינה מלאכותית הבוחנת כיצד המשתמש מקליק על הריבוע.
בעלי אתרים שרוצים להשתמש בטכנולוגיית הזיהוי החדשה, יכולים לעשות זאת על ידי חיבור הדומיין שלהם למערכת. כל מה שצריך לעשות זה לבחור ב-Invisible reCAPTCHA, שמוצעת כרגע כאפשרות, כאשר גם היא כקודמותיה ניתנת ללא תשלום.