פייסבוק TV: הרשת החברתית מחפשת תכנים לשידור
הרשת החברתית צפויה ככל הנראה להשיק אזור וידאו חדש באתר שלה ונמצאת במסע רכישות כדי לספק לו תוכן. הכניסה לתחום שידורי הווידאו נועדה לגוון את מקורות ההכנסה שלה
פייסבוק מנהלת מגעים מתקדמים להפקת תכני וידיאו מקוריים באיכות טלוויזיונית בעבור הרשת החברתית – כך מדווח של הוול סטריט ג'ורנל. לדברי מקורות בעלי ידע בנושא, החברה מקיימת דיונים עם יוצרי תוכן במטרה להפיק תוכניות בחצי תריסא ז'אנרים, ובהם ספורט, מדע, תרבות פופולרית, לייפסטייל, גיימינג וצעירים.
- פייסבוק מכניסה כפתור אנלייק בדלת האחורית
- מבצע חיסול החדשות המזוייפות של פייסבוק יצא לדרך
- פייסבוק מנסה למחוק את האיום של סנאפצ'ט
העניין העיקרי של פייסבוק הוא בסדרות שבועיות עם פרקים בני 30 דקות. אחד התחומים שבהם מביעה פייסבוק את העניין הרב ביותר הוא חדשות רציניות. מהלך זה מעורר תרעומת בכמה ארגוני חדשות, שהשקיעו משאבים רבים בהפקת תכני וידיאו לפייסבוק ולשירות פייסבוק לייב.
פייסבוק אותתה שבכוונתה לשלם בעבור חלק מהתכנים, ושהיא יכולה להציע סכום בטווח הנמוך עד בינוני של שש ספרות בעבור סדרות מתוסרטות. מדובר בסכום נמוך יחסית לסדרות יוקרתיות דוגמת אלו של נטפליקס או של רשתות הטלוויזיה הגדולות, שעולות כמה מיליוני דולרים לפרק. בנוסף, פייסבוק מציעה ליוצרים חלק מההכנסות מפרסומות.
את המהלך מוביל מייסד אתר CollegeHumor, ריקי ואן וין, שהתצטרף לפייסבוק בשנה שעברה. מדובר בחלק מאסטרטגיה רחבה יותר של פייסבוק לגוון את מקורות ההכנסה שלה (שעתה מתבססים בעיקר על הצגת פרסומות בניוזפיד), באמצעות תפיסת נתח מתקציבי הפרסום שמופנים כיום לטלוויזיה.
התכנים השונים יוצגו באזור וידיאו חדש שהחברה מתעדת לחשוף בקרוב, ושייתכן שיכונה Spotlight. לדברי מקורות, פייסבוק רואה את הניוזפיד כמקום לתוכן קצר וחדשותי, וככלי שנועד להניע משתמשים לאזור הווידיאו שם ניתן יהיה לצפות בתוכן ארוך יותר. לדוגמה, ייתכן שהניוזפיד יציג קליפים קצרים או טריילרים שנועדו לגרות משתמשים לצפות בתוכן הארוך יותר. פייסבוק סירבה להגיב לדיווח.